Jak domagać się odszkodowania za opóźniony lot?

Coraz cieplejsze dni zwiastują, że zbliżamy się do sezonu wakacyjnego. Z pewnością wielu z nas wybierze się na wymarzone wakacje za granicę korzystając z transportu lotniczego. Przed planowaniem urlopu warto zapoznać się z przepisami prawa pasażerów, które w przypadku ewentualnych zakłóceń w przebiegu lotów zapewnia podróżnym możliwość dochodzenia odszkodowania.

W jakich sytuacjach przysługuje Ci odszkodowanie za lot?

Prawo do odszkodowania za lot wynika bezpośrednio z Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. Zgodnie z nim, jeśli twój lot zostanie odwołany, opóźniony lub nie zostaniesz wpuszczony na pokład z powodu overbookingu, masz prawo domagać się rekompensaty od przewoźnika lotniczego. Zakłócenia lotu muszą być jednak bezpośrednią konsekwencją zaniedbań linii lotniczych.

Jakie są warunki uzyskania odszkodowania za opóźniony lot?

Zgodnie z europejskim prawem ubieganie się o reklamację za opóźniony lot jest możliwe w następujących przypadkach:

  1. Opóźnienie w dotarciu do celu podróży musi przekroczyć 3 godziny.
  2. Opóźnienie musi być wynikiem zaniedbań ze strony przewoźnika lotniczego.
  3. Przyczyną opóźnienia nie mogą być okoliczności nadzwyczajne.

Wysokość odszkodowania za opóźniony lot

Wysokość odszkodowania za opóźniony lot zależy od planowanej odległości, na której miał odbyć się rejs. W zależności od dystansu może więc przysługiwać Ci od 250 do 600 euro odszkodowania.

Widok z samolotu na wyspę Čiovo

Jak domagać się odszkodowania za opóźniony lot?

Jeżeli chcesz złożyć reklamację dotyczącą opóźnionego lotu, możesz skierować ją bezpośrednio do przewoźnika. W przypadku, w którym opóźnienie jest wynikiem zaniedbań ze strony linii lotniczych, mają one obowiązek wypłacić Ci odszkodowanie. Linie lotnicze rzadko pozytywnie reagują jednak na indywidualne roszczenia klientów. Z tego powodu warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Odszkodowanie za lot z pomocą AirCashBack

Jednym z czołowych graczy na rynku jest AirCashBack, który od ponad 10 lat walczy o prawa pasażerów lotniczych. AirCashBack działa na zasadzie „no win – no fee”. W związku z tym jeżeli nie uda im się uzyskać odszkodowania za lot w Twoim imieniu, nie ponosisz żadnych kosztów. Aby zgłosić roszczenie do AirCashBack, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy i dołączyć bilet lotniczy, kartę pokładową lub internetowe potwierdzenie rezerwacji.

REKLAMA

Artykuł sponsorowany

Podoba Ci się CroLove? Doceń naszą pracę stawiając nam kawę. Serdecznie dziękujemy!
Postaw kawę CroLove na buycoffee.to
Udostępnij dalej!
Udostępnij

REKLAMA