Wynajem busa do Chorwacji. Kiedy warto i dlaczego?

Wynajem busów osobowych na czas urlopu staje się coraz popularniejszy. Na taki stan wpływa wiele czynników. Z pewnością, jednym z głównych powodów jest szukanie oszczędności. Chociaż, w pierwszej chwili, koszt wynajmu busa może wydawać się wysoki, to po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, często okazuje się, że jest to jedna z lepszych opcji dojazdu do Chorwacji.

Nie zapominajmy, że pieniądze to nie wszystko, ale o tym już poniżej.

Wspólnie z naszym partnerem – Krzyśkiem z firmy Romax, zajmującej się wynajmem busów m.in. do Chorwacji, u którego wynajęliśmy busa na wrześniowy wyjazd na Istrię – przygotowaliśmy krótki poradnik. Nakreślimy w nim pokrótce, kiedy wynajem ma sens, a także kto w pierwszej kolejności powinien zainteresować się wynajmem busa do Chorwacji.

Sprawdź również nasz poradnik, z którego dowiesz się na co zwrócić uwagę wynajmując busa do Chorwacji.

Wyjazd większą grupą

To chyba główny argument, przemawiający za wynajmem busa. Wszystkie pozostałe argumenty wynikają właśnie z niego. Wiek nie odgrywa tutaj żadnej roli. Bez względu czy jedzie młoda, imprezowa ekipa czy szukające spokoju rodziny z dzieciakami. W „skład” tego argumentu wchodzi komfort jazdy oraz atmosfera podczas podróży.

Komfort jazdy

O ile jadąc do Chorwacji w 3-4 osoby, wynajem busa mija się z celem, o tyle już nawet pięcioosobowa rodzina powinna rozważyć taką opcję. Komfort jazdy, z pewnością będzie o wiele lepszy w przypadku busa. Pomijamy wielkie SUVy, mimo wszystko, większość z nas podróżuje mniejszymi pojazdami.

REKLAMA

W busie mamy do dyspozycji pojemny bagażnik, w którym zmieścimy bardzo wiele. My, w naszego 8-osobowego, zapakowaliśmy bagaż dla 7 osób plus dwa rowery. Tak, rowery.

Jeśli ktoś szuka czegoś jeszcze bardziej komfortowego, dzisiejsze, lepiej doposażone busy posiadają również osobne obracane i wentylowane fotele.

Atmosfera podczas podróży

Zespół Wiślanie 69 śpiewając „przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda” miał w zupełności rację! Przykładowy mieszkaniec centralnej Polski, udający się do Splitu, pokonując ponad 1400 kilometrów, spędza w aucie ponad 14 godzin. Nie ma sensu tracić tego czasu, kiedy możemy go spożytkować chociażby na planowanie urlopu.

Jadąc na dwa auta, pomiędzy pojazdami pozostaje nam kontakt telefoniczny. Co poniektórzy wykorzystują radio CB lub krótkofalówki. Jednak to nadal nie to samo co wspólna podróż w jednym aucie.

W busie jesteśmy wszyscy razem z pewnością nie będziemy się nudzić i niczym ograniczać.

Niższe koszty podróży

Koszt wakacji – to co chyba najbardziej przemawia do każdego z nas. Wszystko dookoła drożeje, coraz bardziej zaczynamy liczyć koszt podróży. Wynajem busa, przy większej grupie może okazać się naprawdę sporą oszczędnością. Przy dwóch autach, nawet koszt parkingów (które w Chorwacji bywają spore) będzie znacznie wyższy niż w przypadku jednego busa.

Pamiętajmy o tym, że im więcej nas podróżuje busem tym koszt wynajmu rozkłada się na większą liczbę osób.

Niższy koszt paliwa

Kolejna oszczędność to niższy koszt paliwa, a to w dzisiejszych czasach chyba główny temat rozmów nie tylko dotyczących kosztów wakacji w Chorwacji.

Zakładając, że mamy zamiar podróżować na dwa w miarę oszczędne auta, przy spalaniu rzędu 6-7L/100km, łącznie daje to ok 12-14L/100km. Bus 9-osobowy, na takiej trasie spala średnio 8-9L/100km. Sami widzicie, że różnica jest ogromna. Tak więc, jadąc busem, oszczędność na trasie Warszawa-Split-Warszawa to prawie 1000zł. Sporo!

Niższy koszt autostrad

Kolejna finansowa oczywistość. Co prawda cena winiety czy autostrady za busa jest nieco wyższa, nie mniej jednak, nie ma żadnych szans aby zapłacić mniej za autostrady i winiety za dwa auta osobowe niż za jednego busa.

Bezpieczeństwo

W sprawie bezpieczeństwa nie ma miejsca na oszczędności. Zdrowie przede wszystkim. O ile przemieszczamy się autami, posiadającymi najnowsze systemy bezpieczeństwa, wszystko jest OK. Jak jest w rzeczywistości, wszyscy widzimy. Na trasie do Chorwacji niejednokrotnie widzieliśmy pojazdy, które nie do końca nadawały się na takie trasy. Ba! Przez wiele lat, sami jeździliśmy starą Mazdą, tylko, że wtedy byliśmy młodsi, mniej świadomi i nie było z nami naszego skarbu – Kryśki!

Już sam rozmiar busa sprawia, że teoretycznie możemy czuć się bezpieczniej. Ponadto, kierowca ma wyższą pozycję za kierownicą, co przekłada się na lepszą widoczność.

Nie bez znaczenia jest ogranicznik prędkości, który jest bardzo często montowany w wynajmowanych busach. Nasz bus posiadał ograniczenie prędkości do 135km/h. Po pierwsze hamuje to nasze zapędy przed łamaniem przepisów i uniknięciem wysokich mandatów na autostradzie, a po drugie studzi nasz zapał przed chęcią „rumakowania”. Bezpieczeństwo rodziny przede wszystkim!

Dwóch kierowców, zamiast czterech

Zmęczenie za kółkiem to normalna rzecz. Ważne by nad tym panować, a przede wszystkim być świadomym kiedy niezbędna jest chwila na postój. Przy tak długiej trasie, drugi kierowca na zmianę bardzo często ratuje nam życie. W dosłownym tego słowa znaczeniu.

Podróżując do Chorwacji na dwa auta, wypadałoby mieć łącznie 4 kierowców. Jak dobrze wiemy, nie każdy kierowca czuje się pewnie na tak długich i nieznanych trasach. Brak odpowiedniej liczby „pewnych” kierowców to również powód wyboru przez niektórych wycieczek zorganizowanych, autokarem. Przewagę wyjazdu do Chorwacji własnym autem nad wyjazdami autokarowymi nie musimy Wam tłumaczyć.

REKLAMA

Jadąc busem wystarczy nam dwóch kierowców. Problem rozwiązany!

Pełny pakiet ubezpieczeń auta

Nasze auto posiada pełny pakiet ubezpieczeń oraz Assistance – sytuacja idealna. A jak bywa w rzeczywistości? Rzeczywistość nie jest już tak kolorowa. O ile nowe auta, szczególnie te leasingowane, posiadają pełny pakiet ubezpieczeń, o tyle przy starszych pojazdach często oszczędzamy na tym, wybierając niepełne ubezpieczenie.

Bywają również sytuacje, kiedy, dla leciwych pojazdów trzeba się dobrze nagimnastykować, aby załatwić Assistance chociażby na holowanie do 1000km. Często kończy się na tym, że ruszamy w trasę i mamy wielką nadzieję, że nic złego po drodze nam się nie przydarzy.

Jednak, kiedy pojawi się jakaś awaria, koszt holowania do Polski może okazać się równy lub większy połowy kosztów naszego urlopu. Niefajnie.

Każdy wynajmowany bus posiada pełny pakiet ubezpieczeń i Assistance. Kolejny problem rozwiązany!

Oszczędność własnego auta

A teraz trochę pragmatycznego podejścia do sytuacji. Wynajmując busa, oszczędzamy nasze auto. Nie nabijamy na liczniku kolejnych kilku tysięcy kilometrów. Oszczędzamy silnik. Unikamy ewentualnych stłuczek czy otarć lakieru. Nie zużywamy opon. Podczas sprzedaży naszego auta, powyższy pragmatyzm z pewnością będzie grał na naszą korzyść.

Podoba Ci się CroLove? Doceń naszą pracę stawiając nam kawę. Serdecznie dziękujemy!