Kemping Veštar w Rovinj

Wrześniowy wyjazd do Chorwacji był wyjątkowy z wielu względów. Był to nasz pierwszy, dłuższy pobyt na Istrii jesienią. Dało nam to możliwość podziwiania początku kolorystycznych zmian otaczającej flory, szczególnie w zielonej części półwyspu. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w poszukiwaniach trufli, a także – uwaga, dopiero po 10 latach od pierwszego wyjazdu – zobaczyć delfiny.

Tegoroczny jesienny wyjazd był również pierwszym, na który zabraliśmy ze sobą rodziców. Po dwóch latach powróciliśmy na kemping. I to jaki!

Wybór regionu

Przez dłuższy czas zastanawialiśmy się którą część Chorwacji wybrać. Jak wiadomo, pogoda we wrześniu potrafi być kapryśna, a im bardziej na południe, tym prawdopodobieństwo słonecznej, bezdeszczowej aury wzrasta.

Kiedy definitywnie padło na Istrię, czasu na poszukiwania noclegu pozostało już niewiele. Wiedzieliśmy, że musi to być resort, duży kemping, z atrakcjami dla Kryśki. Pozostała kwestia lokalizacji. Początkowo szukaliśmy kempingu w północnej części zachodniego wybrzeża, okolice Umagu i Novigradu. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na poszukiwania miejsca od Kanału Limskiego w kierunku południowym. W tej części półwyspu, najsensowniejsza okazała się okolica Rovinja.

Kemping Veštar grupy Maistra

Wybierając kemping, prócz niedalekiej odległości od Rovinja, w głównej mierze skupialiśmy się na dostępności jak największej liczby atrakcji dla Kryśki. Zdecydowana większość dużych obiektów noclegowych w Rovinj i okolicy należy do grupy hotelowej Maistra. Tam też skierowaliśmy nasze poszukiwania.

Ostatecznie padło na oddalony 7 kilometrów od centrum Rovinja Kemping Veštar. Niewielka odległość kempingu od Rovinja okazała się strzałem w dziesiątkę! Malowniczo usytuowane miasto przypadło do gustu naszym rodzicom.

REKLAMA

W pobliżu kempingu znajdują się niezwykle ciekawe pozostałości z czasów epoki brązu, które z pewnością opiszemy na blogu.

Przy tej okazji warto wspomnieć, że w pobliżu kempingu Veštar znajduje się jeszcze jeden, równie ciekawy – Kemping Polari. Polari był również w kręgu naszych poszukiwań, szczególnie ze względu na ścieżkę rowerową, łączącą kemping z Rovinjem.

Ponieważ decyzja o wyborze miejsca zapadła na kilkanaście dni przed wyjazdem, zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że nie mamy co liczyć na super lokalizację czy samo lokum. Jakież było nasze zdziwienie kiedy okazało się, że trafiliśmy prawdopodobnie najlepsze miejsce w całej „domkowej” części Veštaru.

Jak to możliwe? To zasługa tego, że było nas „za dużo” dla większości domków, które posiadają tylko dwa pokoje i są przeznaczone dla 4 osób. Ponieważ było nas sześcioro plus Kryśka, niejako nie mieliśmy innego wyboru co spowodowało, że wylądowaliśmy w części Oasis, która faktycznie okazała się „veštarową oazą”. Jakby tego było mało, trafił się nam domek przy samej wodzie, co bardzo ułatwiało kontrolę nad Kryśką.

Krótki materiał wideo

Poniżej znajduje się krótka prezentacja kempingu, widziana z drona, a właściwie to zatoki nad która znajduje się Veštar.

REKLAMA

Poniżej natomiast znajduje się materiał promocyjny Maistry

Zatoka Veštar

Zanim opiszemy naszą oazę, słów kilka o lokalizacji Veštaru. Kemping znajduje się nad zatoką w otoczeniu lasu, dającego naturalny cień odpoczywającym nad wodą. Znajdziemy tam plaże żwirowe i skaliste, z łagodnie opadającym dnem co jest zaletą dla najmłodszych. Plaża Veštar posiada Błękitną Flagę, potwierdzającą czystość wody. Znajdziemy tam również osobną plażę dla psów.

Na wprost zatoki znajduje się niewielka wysepka na którą warto popłynąć np. na SUPie.

Oasis Veštar

Część Veštaru tj. Oasis Veštar, w której mieszkaliśmy, warto poświęcić osobny akapit. Tak jak już wspominaliśmy, jest to najbardziej reprezentatywna część całego resortu.

Główna część Oasis zlokalizowana jest w dawnym kamieniołomie. Znając historię tej części Istrii, można domyśleć się, że był on eksploatowany w czasach panowania na tych terenach Rzymian.

Wysoka na kilkanaście metrów ściana daje odrobinę prywatności, sprawia, że nie czujemy się jak na otwartej, niekończącej się przestrzeni wielkiego resortu. Prócz walorów estetycznych, lokalizacja Oasis ma jest też bardzo praktyczna, dając domkom osłonę przed silnymi podmuchami wiatru od strony lądu.

W tej części Veštaru znajdują się 32 3-pokojowe domki mobilne Oasis Family, które mogą pomieścić 6 dorosłych osób i 2 dzieci. 9 z nich znajduje się w bezpośrednim otoczeniu basenów, pozostałe znajdują się w drugiej i trzeciej linii. Duży parking znajduje się przy Oasis, tak więc, auto mamy zawsze pod ręką.

Domki Oasis mają powierzchnię 40m kw. i posiadają taras na całej długości domku, częściowo zadaszony. Jeśli chodzi o pomieszczenia, znajdziemy w nim jedną sypialnię z łóżkiem małżeńskim i dwie z dwoma łóżkami pojedynczymi. Sypialnia z łóżkiem małżeńskim posiada osobną łazienkę, natomiast mieszkańcy dwóch mniejszych dzielą się drugą łazienką. Powierzchnia części wypoczynkowo-kuchennej okazała się wystarczająca do 6 osób.

Jeśli chodzi o wyposażenie, każdy domek posiada dwa klimatyzatory (jeden w sypialni małżeńskiej, drugi w części wspólnej). O pełnym wyposażeniu kuchni nie ma co wspominać, bo to akurat jest standardem wszędzie. Każdy domek posiada 6 leżaków, które bezproblemowo mieszczą się na werandzie, nie przeszkadzając w przemieszczaniu się po niej. Jeśli zechcemy, leżaki można przenieść „nad wodę” o której piszemy poniżej.

Po środku Oasis znajdują się dwa baseny, połączone ze sobą strumykiem. Jeden zbiornik to brodzik dla dzieci, nad którym znajduje się rozciągnięty materiałowy dach, który daje przyjemny cień. Drugi zaś to basen o głębokości ok 1,5m. Woda w basenach jest słodka, nie jest zaciągana z Adriatyku, co jest wielkim atutem szczególnie dla najmłodszych, którzy nie muszą martwić się o dostanie się do oczu słonej wody. Temperatura wody, jak dla nas, mogłaby być trochę wyższa. Szczególnie dla Kryśki, która przez cały wyjazd „ciągnęła gluta”.

REKLAMA

Przez cały pobyt, nie zdarzyło się nam ani razu ażeby ta część basenów była bardzo mocno oblegana przez pozostałych mieszkańców. Nie doświadczyliśmy również hałasów. Ta informacja może być szczególnie ważna dla tych, którzy cenią sobie ciszę i spokój.

Pozostałe strefy domków

Oczywiście, prócz części Oasis, na Veštar znajdziemy więcej domków mobilnych, które również są świetnie zlokalizowane. Dla przykładu, zlokalizowane nad kamieniołomem, domki Superior View posiadają widok na morze.

Pozostałe, zacienione przez drzewa, strefy domków wyglądały na jeszcze spokojniejsze niż Oasis. Sami spójrzcie.

Parcele Veštar

Kemping Veštar oferuje 663 stanowiska kempingowe z przyłączem do prądu i wody. Standardowo: znajdziemy tam miejsca zlokalizowane bliżej i dalej od Adriatyku, a nawet strefy przeznaczone dla rodzin z dziećmi!

Pomieszczenia sanitarne

W części kempingowej Veštaru znajduje się siedem obiektów sanitarnych, które widać, że są zadbane i często sprzątane. Oprócz standardowego wyposażenia, znajdziemy tam toalety dziecięce i pomieszczenia do przewijania niemowląt, pralnię czy prysznice dla psów!

To co spodobało się nam najbardziej to zlokalizowane przy budynkach, najczęściej od strony przeznaczonej do mycia naczyń, niewielkie place zabaw dla najmłodszych, którzy chociaż na czas zmywania, odciążą rodziców. Kryśce się podobały!

Park wodny

To co docenią szczególnie rodziny z dziećmi to znajdujący się w centralnej części Veštaru pokaźnych rozmiarów park wodny, który oferuje wiele zabaw dla młodszych i starszych. Co ważne, również tutaj wszystkie baseny wypełnione są słodką wodą, co według nas jest bardzo dużym atutem.

Część gastronomiczna

Na kempingu Veštar znajduje się restauracja z muzyką na żywo, graną wieczorami, pizzeria, a także dwa bary. Znajdziemy tam również niewielki supermarket z najpotrzebniejszymi produktami, sklepik z pieczywem oraz sklepik owocami i warzywami.

Sport i rozrywka

Prócz boiska do siatkówki plażowej, sali zabaw czy trampolin dla najmłodszych, na kempingu wypożyczymy rower, skuter wodny, SUPa, narty wodne, łódkę czy kajak. W pobliżu niewielkiego portu znajduje się szkoła nurkowania.

W lipcu i sierpniu, każdego dnia prowadzone są programy animacyjne dla najmłodszych. Mini dyskoteka dla dzieci, turnieje sportowe, zumba, aqua aerobik itd. Dorośli mogą skorzystać z lekcji języka chorwackiego!

REKLAMA

Z kempingu odpływa statek Harpun, który m.in. zabierze Was w okolicę Rovinja na wieczorne popisy delfinów. Tą przygodę również opiszemy za jakiś czas na blogu.

Kilka słów o grupie Maistra

Maistra jest częścią Grupy Adris. W jej skład wchodzą resorty kempingowe, hotele jak również restauracje. Maistra odpowiada za ponad 14% wszystkich noclegów na Istrii. Obiekty Maistry znajdziemy w takich miejscowościach jak Rovinj, Vrsar, Zagrzeb czy Dubrownik. Więcej informacji uzyskacie ze strony Maistra.com

Maistra to również restauracje. Między innymi restauracja Agli Amici w Hotelu Grand Park w Rovinju, do której mieliśmy niesamowitą przyjemność udać się na kolację z widokiem na Rovinj. Jej właścicielami jest rodzina Scarello, właściciel restauracji z dwiema gwiazdkami Michelin – Agli Amici w Udine.

Nasz wyjazd był częściowo sponsorowany przez Maistra Camping.