Podsumowanie roku 2018

Rok 2018 już za nami, nadszedł więc czas na podsumowanie tego co udało się zrealizować przez ostatnie 12 miesięcy. W 2017 roku, Chorwację odwiedziliśmy czterokrotnie, w 2018 udało się zaliczyć jeden wyjazd więcej. 2018 okazał się rokiem wyjątkowym, nie tylko ze względu na ilość wyjazdów. W listopadzie, na świat przyszedł nasz największy skarb – Krysia! To pewnie Krysia, w 2019 roku będzie wyznaczać nam, kiedy możemy pojechać nad Adriatyk, a kiedy nie, musimy oswoić się z tym faktem.

Jak co roku, tradycyjnie pojawiało się dużo liczb. W tym roku będzie ich znacznie mniej. Nowe polityki prywatności, udostępniania danych, RODO i szereg innych uwarunkowań sprawiają, że coraz trudniej jest otrzymać rzetelne informacje. Może to i dobrze!

Odwieczne pytanie: „po co to całe podsumowanie?” Otóż, prócz poglądu i klarownej informacji dla Was, jest to również wielki Motywator dla nas! To naprawdę budujące kiedy liczby pokazują, że np. w 2018 odwiedziliście nas ponad 11% więcej razy niż w 2017 roku! To również „bicz”, który pilnuje nas by kolejny rok był jeszcze lepszy, sprawia, że już teraz planujemy działania na najbliższy czas. Zapraszamy.

Zmiana wyglądu bloga

2018 to również czas zmian na blogu. W marcu, blog doczekał się drugiej, dużej zmiany wyglądu. Najwyższa pora, poprzednia miała miejsce 4 lata temu. Obecnie blisko 60% z Was czyta naszego bloga na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów stają się priorytetem. Stąd właśnie położenie większego nacisku na tą grupę czytelników. Więcej o rewolucji na blogu przeczytacie TUTAJ.

Ranking Polskich Blogów Podróżniczych

Kiedy w 2016 roku, po raz pierwszy publikowaliśmy na blogu Ranking Polskich Blogów Podróżniczych, nie sądziliśmy, że w ogóle będzie on miał jakikolwiek wpływ na blogosferę podróżnicza. Tym bardziej nie spodziewaliśmy się, że po 3 latach będziemy dostawać informację od pracowników dużych agencji marketingowych, że nasz ranking jest drukowany, wieszany na tablicy i wykorzystywany przy podejmowaniu współpracy z blogerami, szok!

6 miejsce w 2018

W 2018 roku, na blogu pojawiło się wiele obszernych wpisów, które przyczyniły się do wielkiego skoku w rankingu jaki odnotowaliśmy względem roku poprzedniego. Z 13 pozycji, wskoczyliśmy na miejsce 6 co uznajemy za ogromny sukces! 6 miejsce wśród polskich blogów podróżniczych, pod względem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google, kolejny rok z rzędu sprawia, że CroLove jest najpopularniejszym polskim blogiem piszącym wyłącznie o Chorwacji. A wszystko dzięki Wam, dziękujemy!

Podróże i osiągnięcia

W minionym roku udało się nam pięciokrotnie odwiedzić Chorwację – w maju, lipcu, oraz trzykrotnie we wrześniu. O „mały włos” nie zaliczylibyśmy jeszcze jednego, bardzo ciekawego wyjazdu. We współpracy z Vacansoleil, firmą oferującą zakwaterowania na kempingach w całej Europie, mieliśmy odwiedzić dwa chorwackie kempingi. Niestety (lub stety) informacja o ciąży, „wykluczyła” Agę ze wspólnego wyjazdu. Co się odwlecze, to nie uciecze! Być może w tym roku uda się nadrobić stracony wyjazd, tym razem już z Krychą!

W maju, wspólnie z blogerami z całej Europy, odwiedziliśmy wyspę Vis (m.in. miasto Vis i Komižę), gdzie m.in. szukaliśmy miejsc w których kręcono film Mamma Mia 2. Przy okazji wizyty na Visie, odwiedziliśmy również Błękitną jaskinię na wyspie Biševo. Był to dla nas szczególny wyjazd – pierwszy w „trójkę”.

Panorama Vis
Miasto Vis w Chorwacji
Komiža na wyspie Vis
Panorama Komižy ze wzgórza Hum
Klify na wyspie Vis
Plaża Stiniva na wyspie Vis
Zatoka Barjaška
Błękitna jaskinia na wyspie Bisevo

Lipiec okazał się „miesiącem bez Adriatyku”. Wspólnie z blogerami z całego świata odwiedziliśmy kontynentalną część Chorwacji – region Slavonii, Baranji i Srijemu. Północno-wschodnia część Chorwacji okazała się być niezwykle piękna, bogata w winnice, żyzną ziemię żywiącą naród, pyszne jedzenie, a przede wszystkim w wspaniałych, sympatycznych ludzi!

Międzynarodowy Festiwal Folkloru w Đakovo
Iločki podrumi
Twierdza w Iloku. Duże drzewo, po prawej to Miłorząb dwuklapkowy
Park przyrodniczy Kopački Rit
Park przyrody Kopački Rit
Ulica Europejska w Osijeku
Panorama Osijeku
Zmarły pochowany w pozycji Oriona. Muzeum Kultury Vučedolskiej w Vučedolu

We wrześniu ponownie odwiedziliśmy region Slavonii, Baranji i Srijemu, tym razem z inna grupą influencerów. Wyjazd ten dopełnił listę atrakcji, miejsc oraz wydarzeń, wynikiem czego, na blogu pojawił się wpis „Slavonia, Baranja i Srijem – miejsca, które warto odwiedzić„.

Park przyrodniczy Papuk
Park przyrody Papuk
Rancho Ramarin, klacz Sirius
Snašini kućari
Stadnina i szkoła jeździecka w Đakovo
Twierdza Brod, Slavonski Brod
Pałac w Kutjevo

Podczas drugiego, wrześniowego wyjazdu udaliśmy się w najbardziej wysunięte na północ tereny Chorwacji, czyli do miasta Varaždin, a także do regionu Međimurje. Region ten, tak często pomijany przez Polaków, okazał się być bardzo interesującym, skrywającym wiele ciekawych miejsc. Podczas tego pobytu mieliśmy przyjemność, pierwszy raz w życiu, przelecieć się balonem nad regionem Zagorje.

Twierdza Stari Grad w Varaždinie
Anđelinjak Varaždin
Zamek Zrinskich w Čakovcu
Wine House Hažić
Farma jeleni i muflonów OPG Perhoč
Međimurska gibanica - restauracja Mala Hiža

Trzeci, wrześniowy wyjazd był ukoronowaniem 2018 roku. Wspólnie z dwiema parami Ambasadorów YACHTICa oraz naszymi czytelnikami, udaliśmy się w rejs po wodach północnej części Dalmacji. Szczegółowy opis rejsu znajdziecie we wpisie „Rejs jachtem z Ambasadorami YACHTIC – wrzesień 2018„.

Ambasadorzy rejsu YACHTIC
Park Przyrody Telašćica na wyspie Dugi Otok
Vrulje - Park Narodowy Kornati
Rejs jachtem po Adriatyku
Tribunj
Wyspa Žirje

Zostaliśmy ambasadorami marki YACHTIC.com

W miłości do żeglowania zrobiliśmy kolejny krok, zostając ambasadorami marki YACHTIC.com! To dla nas wielkie wyróżnienie! Jednym ze wspólnych działań, promujących markę YACHTIC.com był, wspomniany powyżej wspólny rejs Ambasadorów YACHTICa.

CroLove w liczbach

Statystyki Google Analytics to bardzo przydatne narzędzie do analizowania swoich poczynań w sieci. Dzięki nim dowiedzieliśmy się m.in., że w tym roku odwiedziliście nas ponad 2,1 mln razy!!!. Wielkie dzięki za zaufanie!

W 2018 roku napisaliśmy 49 wpisów, które tylko w ubiegłym roku wygenerowały ponad 1,3 mln Sesji oraz zgromadziły ponad 846 tysięcy czytelników (Unikalnych Użytkowników).

Plany na 2019 rok

Rok 2019 powinien być równie ciekawy co poprzedni. W planach mamy kilka wyjazdów w miejsca wcześniej przez nas nieodwiedzane, a także do miejsc, naszych stałych, obowiązkowych punktów zatrzymania, bez których wakacje w Chorwacji się nie liczą! Trzymajcie za nas kciuki w tym roku!

Podoba Ci się CroLove? Doceń naszą pracę stawiając nam kawę. Serdecznie dziękujemy!