Podsumowanie roku 2019

Rok 2019 już za nami, a że na podsumowania nigdy jest za późno, nadszedł więc czas na podsumowanie tego co udało się zrealizować przez ostatnie 12 miesięcy. W ubiegłym roku, Chorwację odwiedziliśmy czterokrotnie. Był to pierwszy rok wyjazdów w trójkę. Kryśka, zaliczając dwie podróże, chociaż nam jeszcze tego nie powiedziała, chyba zakochała się w Chorwacji!

Odwieczne pytanie: „po co to całe podsumowanie?” Otóż, prócz poglądu i klarownej informacji dla Was, jest to również wielki Motywator dla nas! To naprawdę budujące kiedy liczby pokazują, że np. w 2019 odwiedziliście nas ponad 18% więcej razy niż w 2018 roku, a łączna liczba osób, które do nas zajrzały przekroczyła magiczny Milion! To również „bicz”, który pilnuje nas by kolejny rok był jeszcze lepszy, sprawia, że już teraz planujemy działania na najbliższy czas. Zapraszamy.

Sukcesy i wyróżnienia

Ranking Polskich Blogów Podróżniczych 2019

Kiedy w 2016 roku, po raz pierwszy publikowaliśmy na blogu Ranking Polskich Blogów Podróżniczych, nie sądziliśmy, że w ogóle będzie on miał jakikolwiek wpływ na blogosferę podróżniczą. Tym bardziej nie spodziewaliśmy się, że po 4 latach będziemy dostawać informację od pracowników dużych agencji marketingowych, że nasz ranking jest drukowany, wieszany na tablicy i wykorzystywany przy podejmowaniu współpracy z blogerami, szok!

Ten rok był wyjątkowy dla rankingu, ponieważ postanowiliśmy mocno rozbudować zarówno liczbę czynników potrzebnych do wyliczenia rankingu, wszystkich parametrów do niego dostarczonych jak i liczbę narzędzi, z których udało pozyskać się te dane. Ostatecznie, po zmianie sposobu zliczania punktów nasz blog zajął 7 miejsce na 608 zbadanych blogów podróżniczych. Informacyjnie dodamy, że gdybyśmy nie zmienili sposobu zliczania punktów, CroLove zajęłoby w tym roku 4 miejsce.

Rozmowa w Pytanie na Śniadanie

W niedzielę 21 lipca, mieliśmy przyjemność gościć w programie „Pytanie na Śniadanie” w TVP2. Celem naszej wizyty było wskazanie miejsc, które warto odwiedzić w Chorwacji. Jak to bywa w tego typu programach, rozmowa z prowadzącymi Tamarą Gonzalez Perea i Robertem El Gendy, zeszła trochę na inne tory. Nie mniej jednak było nam bardzo miło spędzić pięć minut na wizji.

CroLove w Pytanie na Śniadanie

Finalista Gali Twórców 2019

Kapituła konkursu Gala Twórców, pod przewodnictwem Marcina Nowaka z bloga gdziewyjechac.pl wybrała CroLove oraz dwa inne blogi: makulscy.com i czasnawywczas.pl na Finalistów konkursu Gala Twórców Twórca Roku 2019 w kategorii Podróże! Jest to jedno z najważniejszych wyróżnień dla Influencerów w Polsce. Podczas uroczystej gali w Poznaniu, która odbyła się 11 maja, ostatecznie, pierwsze miejsce zdobyli makulscy.com – jak najbardziej zasłużenie!

REKLAMA

Dla nas już samo znalezienie się w finałowej trójce jest olbrzymim sukcesem oraz wielkim wyróżnienie!

Podróże

W minionym roku udało się nam czterokrotnie odwiedzić Chorwację – w maju, lipcu, październiku i grudniu.

W maju, na zaproszenie Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej oraz HBO Polska Wojtek miał niebywałą przyjemność obejrzeć premierę ostatniego odcinka serialu Gra o Tron nigdzie indziej jak w Dubrowniku, czyli w filmowym King’s Landing (Królewska Przystań) – Stolicy Siedmiu Królestw. Obejrzał go wspólnie ze zwycięzcami z kilku krajów, którzy wzięli udział w quizie przygotowanym przez HBO.

Gra o Tron w Dubrowniku, Chorwacja
Blogerzy, dziennikarze i zwycięzcy konkursu HBO

W Lipcu, po przejechaniu 4094 kilometrów dumnie możemy ogłosić – nasza kochana Kryśka zaliczyła swój pierwszy pobyt nad Adriatykiem! Był to wyjazd wyjątkowy, obfitujący w miejsca pierwszy raz przez nas odwiedzone. Pierwszy tydzień spędziliśmy na półwyspie Pelješac, dokładnie w miejscowości Kućište, na kempingu Perna skąd mieliśmy świetną bazę wypadową na całą południową Dalmację. Drugi zaś tydzień to już region zupełnie nam do tej pory obcy, a mianowicie Kvarner. Nasz punkt zaczepny do poznawania tej części Chorwacji mieliśmy na kempingu Poljana, nieopodal miasta Mali Lošinj, na wyspie Lošinj.

No i w końcu udało się nam zrealizować naszą współpracę z Vacansoleil, która była partnerem naszego letniego wyjazdu.

Veli Lošinj

Październik ponownie należał do Wojtka, który w pojedynkę udał się we wcześniej niezdobyte przez nas regiony Chorwacji. W ramach press tripu, zorganizowanego przez Chorwacką Wspólnotę Turystyczną odwiedził Żupanię sisacko-moslawińską. Więcej o tym, bardzo interesującym regionie przeczytacie we wpisie Region Sisačko-Moslavački – miejsca, które warto odwiedzić.

Twierdza Starigrad, Sisak - region Sisačko-Moslavački
Gospodarstwo OPG Korablja Tišinić, Petrinja - region Sisačko-Moslavački

W grudniu, po raz drugi odwiedziliśmy Zagrzeb w czasie Adwentu. To jeden z piękniejszych okresów w stolicy Chorwacji. Każdy skwer w centrum Zagrzebia przystrajany jest świątecznymi ozdobami, miasto tonie w ilości światełek. W tym roku, ze względu na Kryśkę, nie ruszaliśmy poza ścisłe centrum. Bardzo fajnie udało się również z lokalizacją noclegu bo zaledwie dwie ulice dalej od Zrinjevca.

Również i tym razem, pogoda zrobiła nam psikusa. Nie dość, że nie spadł zapowiadany kilka dni wcześniej śnieg, to jeszcze, w połowie naszego pobytu temperatura skoczyła do …+18 stopni. Na całe szczęście Kryśce blask kolorowych straganów przypadł do gustu.

Adwent na górnym mieście – Strossmartre

CroLove w liczbach

Statystyki Google Analytics to bardzo przydatne narzędzie do analizowania swoich poczynań w sieci. Dzięki nim dowiedzieliśmy się m.in., że w tym roku odwiedziliście nas ponad 2,5 mln razy!!!. Wielkie dzięki za zaufanie!

Nasze wpisy wygenerowały ponad 1,6 mln Sesji oraz zgromadziły ponad milion czytelników (Unikalnych Użytkowników).

Statystyki CroLove za 2019 rok

Plany na 2020 rok

Na 2020 rok, wstępnie zaplanowaliśmy 3 wyjazdy, ale znając życie, uda się nam zrealizować ich więcej. Kryśka zaakceptowała nasz terminarz, możemy rozpocząć planowanie! Trzymajcie za nas kciuki!

Podoba Ci się CroLove? Doceń naszą pracę stawiając nam kawę. Serdecznie dziękujemy!