Not Your language? Translate: CroatianEnglishGermanPolishRussian

Ranking Polskich Blogów Podróżniczych 2019

Przed Wami czwarta edycja Rankingu Polskich Blogów Podróżniczych. Rankingu 500 blogów podróżniczych z największą widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Ranking ten nie jest subiektywną opinią jego autora, a wynikiem analizy danych z narzędzi analizujących ruch w sieci. Z każdym rokiem ranking wzbogacał się o kolejne dane. W tym roku udało się ich pozyskać bardzo wiele, przez co prezentowane wyniki są jeszcze bardziej miarodajne. Rankingi z poprzednich lat znajdziecie tutaj.

To co najważniejsze – w tegorocznym rankingu rozszerzony został zbiór źródeł dostarczanych parametrów branych bezpośrednio pod uwagę przy wyliczaniu punktacji decydującej o ostatecznym wyniku rankingu. Prócz danych, dostarczonych przez naszego głównego partnera – Senuto – ranking wyliczany będzie również z danych dotyczących widoczności w Google z takich narzędzi jak Semstorm, Ahrefs oraz SEMrush. Sytuacja, w której brane są pod uwagę cztery różne narzędzia analityczne, a nie jedno, z pewnością ucieszy tych, którzy twierdzili, że pokazywanie danych wyłącznie z jednego narzędzia nie jest w pełni miarodajne.

Tegoroczny ranking, prócz wymienionych powyżej narzędzi, korzysta również z danych dostarczonych przez narzędzia: Majestic oraz MOZ. Przy tej okazji chciałbym szczególnie podziękować Łukaszowi Żeleznemu za dostarczenie danych z SEMrush, MOZ i Majestic.

W tym roku w zamian za czas poświęcony w realizację rankingu, chcemy połączyć przyjemne z (bardzo) pożytecznym. Ponieważ w tym roku ranking zawiera bardzo dużo dodatkowych danych, wszystkie parametry zostaną wyświetlone w rankingu tylko dla TOP20. Osoby spoza pierwszej dwudziestki, które tak jak czołowa dwudziestka, chciałyby poznać wszystkie zebrane w rankingu parametry dla swojego bloga, otrzymają je w zamian za wsparcie wybranej przez siebie fundacji działającej na rzecz dzieci. Szczegóły znajdziecie poniżej.

 

Ile jest polskich blogów podróżniczych w sieci?

Według różnych szacunków, w sieci znajduje się ponad tysiąc polskich blogów podróżniczych oraz takich, których tematyka częściowo powiązana jest z podróżami (chociażby blogi lifestylowo-podróżnicze czy kulinarno-podróżnicze). Tworząc każdy kolejny ranking, cały czas bazuję na pierwszej liście (z 2017) dorzucając do niej nowo powstałe blogi, a także te, które do tej pory były przeze mnie przeoczane. W ten sposób powstała lista 907 blogów, z których, aktywnych, czyli posiadających co najmniej jeden wpis w 2019 było 608. Oczywiście zdaje się w pełni sprawę z tego, że w sieci jest jeszcze wiele blogów przeoczonych przeze mnie.

Mam nadzieję, że tegoroczny ranking będzie dla autorów znajdujących się na liście blogów, powodem do dumy, a także motywatorem do dalszych prac nad blogami. Mam również nadzieję, że tak jak w poprzednich latach tak i w tym, agencje marketingowe, zajmujące się współpraca z blogerami/influencerami, wykorzystają ranking we właściwy sposób. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielicie się rankingiem z Waszymi czytelnikami.

 

Krótkie podsumowanie rankingu

Analizując czołówkę blogów z Rankingu, na pierwszy rzut oka widać, że ich autorzy znają podstawy SEO oraz wiedzą jaką moc daje optymalizacja strony. Blogerzy, którzy są dopiero na początku blogerskiej drogi, śmiało mogą brać z nich przykład.

Co ważne, spora część nowych, zgłoszonych w tym roku blogów, nie odstaje wyglądem i stopniem optymalizacji od czołówki, ba – można od nich zaczerpnąć wiele pomysłów.

W sieci pojawiają się oskarżenia w kierunku blogerów, którzy w swoich działaniach wykorzystują zoptymalizowane, dobrze klikalne tytuły. Co w tym złego jeśli za często klikanym, przyciągającym wzrok tytułem wpis niesie wartościową dla czytelnika treść? Oczywiście nie mam na myśli technik clickbaitowych, które, uważam, że nadal są za słabo piętnowane przez algorytm Google.

Przeglądając każdy blog z osobna, poznałem wielu wspaniałych podróżników, o których nigdy wcześniej nie słyszałem. To wartość dodana tworzenia poniższego Rankingu. Gorąco polecam zapoznanie się z poniższymi blogami, naprawdę warto!

 

Największe błędy popełniane podczas informowania o rankingu

Myślałem, że jeśli będę powtarzał na każdym kroku pewne fakty dotyczące rankingu, w sieci nie będą pojawiać się nieporozumienia. Myliłem się. W związku z tym postanowiłem dodać tą część, w której będę publikował nieprawdziwe informacje dotyczące rankingu.

    • CroLove.pl to BLOG, nie portal,
    • Ranking nie jest rankingiem „najlepszych” blogów – jest rankingiem blogów według widoczności w wynikach wyszukiwania Google,
    • Ranking nie jest rankingiem „najczęściej wyszukiwanych” blogów – jest rankingiem blogów najbardziej widocznych w wynikach wyszukiwania Google,
    • Porównywanie pozycji zajętej w tegorocznym rankingu z pozycją z ubiegłego roku jest błędem. Jeśli już chcemy porównywać, należy skorzystać z alternatywnej wersji tegorocznego rankingu, która została wyliczona według starej metodologii

 

Skąd brane są do rankingu blogi i dlaczego na liście nie ma Twojego?

W związku z licznymi zapytaniami o nieobecność w rankingu niektórych blogów, informuję, że lista blogów podróżniczych, na podstawie której powstaje ranking, niezmiennie tworzona jest w oparciu o:

  • polecenia blogów przez różne osoby,
  • listy blogów znajdujących się w rankingu w ubiegłych latach,
  • listy blogów znajdujące się na grupach podróżniczych na Facebooku,
  • prośby o dopisywanie się komentarzach na blogu pod corocznym rankingiem,
  • prośby o dopisywanie się w komentarzach na grupach podróżniczych na Facebooku,
  • własne poszukiwania w wynikach wyszukiwania Google.

Nie jest to żadna złośliwość z mojej strony. Jeżeli Twój blog nie znalazł się na liście, dopisz go proszę w komentarzu pod rankingiem, tylko w ten sposób mogę obiecać, że za rok na pewno się spotkamy w rankingu.

UWAGA: ponieważ ranking zawiera wyłącznie najlepsze 500 blogów, pozostałe (108) aktywne w 2019 roku blogi znajdziecie na osobnej liście (kolejność alfabetyczna). Link do tej listy znajduje się TUTAJ [Klik]

 

Ranking w liczbach

  • 608 odnotowanych polskich blogów podróżniczych, które posiadały co najmniej jeden wpis w 2019. Ranking obejmuje 500 blogów najlepszymi parametrami (link do pozostałych 108 blogów znajduje się powyżej),
  • 4 182 761 zł -tyle wynosi łączny EKWIWALENT ADWORDS dla wszystkich, 608 blogów podróżniczych, które znajdują się w rankingu. EKWIWALENT ADWORDS to szacunkowa kwota, jaką należałoby miesięcznie wydać w systemie Google Ads, aby wygenerować analogiczny ruch do ruchu generowanego z działań SEO. Dane pochodzą z SENUTO. Ważne: liczba ta w żadnym wypadku nie może być traktowana jako „wartość” bloga.
  • 193 blogi, których nie było w poprzednim rankingu (nowe lub wcześniej przeoczone),
  • 104 blogi, które zniknęły z sieci lub nie opublikowały żadnego wpisu w 2019,
  • 302 blogi posiadają protokół HTTP, a 306 szyfrowany HTTPS,
  • 3568/11478/46931 – tyle (najwięcej) fraz w TOP3/TOP10/TOP50 (wg Senuto) posiada blog gdziewyjechac.pl,
  • 149631 – taki (największy) współczynnik widoczności (wg Senuto) posiada blog roadtripbus.pl,
  • 457181 – taki (najlepszy) współczynnik Ahrefs Rank posiada blog kolemsietoczy.pl,
  • 34 – taki (najwyższy) wskaźnik Trust Flow posiada blog lukaszsupergan.com,
  • 4.6 – taki (najlepszy) współczynnik MozRank posiada blog btth.pl,
  • 1243 – taki (najlepszy) współczynnik SEMRush Rank posiada blog roadtripbus.pl,
  • 330 – na tyle fraz (najwięcej) w TOP10 rankuje wpis na blogu blogglobtrotera.pl (blogglobtrotera.pl/tropikalna-wyspa-pod-berlinem-czy-naprawde-warto/),
  • 13590 – taką (największą) widoczność posiada wpis na bogu wiecznatulaczka.pl (wiecznatulaczka.pl/skalne-miasta-czechach-adrspach-teplickie-skaly/)

 

Parametry wykorzystane do stworzenia rankingu

Ranking tworzony jest na podstawie współczynnika Widoczność, dostarczonego przez cztery niezależne narzędzia: Senuto, Semstorm, Ahrefs i SEMrush.

Współczynnik Widoczności (Ruchu) pozwala określić jaki wolumen ruchu z wyników wyszukiwania ma określona domena. W zależności od narzędzia liczby te mogą znacząco różnić się od siebie. Wynika to ze sposobu mierzenia, jaki każde z narzędzi przyjęło dla swoich potrzeb. Dla jasności/informacji/jako ciekawostka – nawet Wasz Google Analytics nie zagwarantuje Wam, że przedstawione dane są w 100% dokładne.

 

Pozostałe parametry, które znalazły się w rankingu

Prócz powyższych, czterech parametrów Widoczności, w rankingu znalazły się około 40 różnych parametrów, pochodzących z siedmiu narzędzi analitycznych: Senuto, Semstorm, Surfer, Ahrefs, Majestic, Moz oraz Semrush. W raporcie dane te znajdują się wyłącznie dla pierwszych 20 blogów. Informacja, jak zdobyć dane dla pozostałych blogów z rankingu znajduje się poniżej.

  • Dane z Senuto:
    • Liczba fraz w TOP3/TOP10/TOP50
    • Główna kategoria tematyki bloga
    • Ekwiwalent AdWords
    • Wpis na blogu, który generuje największą widoczność w wynikach organicznych Google
    • 10 fraz z TOP10, generujących największy ruch we wpisie z największą widocznością (patrz powyżej)
  • Dane z Semstorm:
    • Liczba fraz w TOP3/TOP10/TOP20/TOP50/TOP100
  • Dane z Surfer:
    • SURFER Number of ranked keywords
    • SURFER Estimated organic traffic
    • SURFER Number of linking domains
    • SURFER Number of backlinks
  • Dane z Ahrefs:
    • Ahrefs Domain Rating
    • Ahrefs Rank
    • Ahrefs Domains
    • Ahrefs Ref domains Dofollow
    • Ahrefs Total Backlinks
    • Ahrefs Total Keywords
  • Dane z SEMrush
    • SEMRush Rank
    • SEMRush Organic Keywords
    • SEMRush Organic Traffic
    • SEMRush Organic Cost
  • Dane z Majestic:
    • Domain Majestic CitationFlow
    • Domain Majestic TrustFlow
    • Domain Majestic Ext Back Links
    • Domain Majestic Ref Domains
    • Domain Topical Trust Flow Topic 1/2/3 i ich poszczególne wartości
  • Dane z MOZ:
    • Domain Mozscape Domain Authority
    • Domain Mozscape Page Authority
    • Domain Mozscape External Equity Links
    • Domain Mozscape MozRank
    • Domain Mozscape MozTrust

Objaśnienie poszczególnych parametrów znajdziecie na stronach twórców tychże narzędzi. I tak, dla Ahrefsa znajdziecie tutaj, dla SEMrusha tutaj, a dla MOZa tutaj.

 

Chcesz zobaczyć pełne dane dla swojego bloga? Pomóż dzieciom

Ostatecznie w rankingu znalazło się ponad 40 różnych parametrów. Wszystkie najważniejsze parametry zostały przypisane publicznie wyłącznie do TOP20 blogów. W tym roku, w zamian za czas poświęcony na realizację rankingu, chcemy połączyć przyjemne z (bardzo) pożytecznym.

Osoby, spoza TOP20, które chciałyby poznać wszystkie zebrane w rankingu parametry dla swojego bloga, otrzymają je w zamian za wsparcie wybranej przez siebie fundacji działającej na rzecz dzieci kwotą min. 20zł. Nie żałujcie kasy na dzieciaki! Ważne: zanim wykonasz przelew – skontaktuj się ze mną w celu ustalenia czy dla Twojego bloga posiadam wszystkie dane.

Dane zostaną przesłane po otrzymaniu na adres mailowy kontakt@crolove.pl potwierdzenia wykonania przelewu.

Prowadzisz lub pracujesz w firmie lub agencji zajmującej się marketingiem i chcesz zobaczyć pełną listę? Napisz do mnie!

 

POBIERZ RAPORT

 

Ranking liczony „po staremu”

Jak dobrze wiecie, tegoroczny ranking wyliczany był według nowej – lepszej i dokładniejszej – metodologii. Zastanawiasz się zapewne, na której pozycji plasowałby się Twój blog gdyby metodologia pozostała bez zmian? Osoby udostępniające ranking w sieci, bardzo często, odnosząc się do zajętej pozycji, podawały o ile oczek ich blog wzrósł/spadł względem poprzedniego rankingu, co oczywiście było błędem. Już go naprawiam!

Na szybko o „starym” rankingu:

  • 105 blogów odnotowało wzrost pozycji,
  • 243 blogi odnotowały spadek pozycji,
  • 7 blogów pozostało na poprzednich pozycjach,
  • największy wzrost odnotował blog koszmarnewakacje.pl (195 w górę),
  • największy spadek odnotował blog pedeka.pl (329 w dół).

Ranking wyliczany według starej – poprzedniej metodologii znajdziecie TUTAJ.

 

Część ekspercka

Wraz z nowym rankingiem postanowiłem go rozszerzyć o wypowiedzi ekspertów, które będą bezpośrednio lub pośrednio nawiązywać do rankingu. Zapraszam do lektury!

 

Karolina Matyska – Senuto

W ubiegłym roku już ponad 56% zapytań z urządzeń mobile w wyszukiwarce nie wygenerowała ruchu organicznego w żadnym serwisie poza Google. Dlaczego się tak dzieje? Jak mimo to nie tracić wizyt na blogu i obrócić sytuację na swoją korzyść? Przyjrzyjmy się snippetom! Przygotowałam kilka wskazówek, jak wykorzystać je do zwiększenia ruchu na blogu.

Zero-click searches to zapytania w Google, na które odpowiedź serwowana na samej górze wyników wyszukiwania jest na tyle wystarczająca, że użytkownicy nie muszą szukać jej na dalszych stronach. Wskutek tego nie klikają w żaden wynik z SERP*, a serwisy zajmujące nawet najwyższe pozycje na dane słowo kluczowe, nie pozyskują żadnego ruchu.

Snippety są blisko związane z zagadnieniem zero-click searches. To one zabierają Ci potencjalny ruch organiczny na blogu!

Ponieważ artykuł Karoliny był zbyt długi by go opublikować w tym miejscu, postanowiłem utworzyć z niego osobny wpis, który znajdziecie klikając w ten link > Jak wykorzystać snippety do zwiększenia ruchu na blogu?

 

Katarzyna Ambrożewicz – Semstorm

Katarzyna Ambrożewicz z Semstorm podsumowała największe zmiany w Google w 2019 w telegraficznym skrócie.

Rok 2019 był bogaty w nowości wprowadzone przez Google. Tym bardziej są one istotne, że w pewnym stopniu zmieniają podejście do SEO. Obecnie, żeby osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, trzeba dobrze rozumieć odbiorcę i wartość, którą mu dajesz. A dlaczego, dowiesz się z tego krótkiego podsumowania.

Algorytm BERT
W 2019 roku Google wprowadził najważniejszą aktualizację w ciągu 5 ostatnich lat – nowy algorytm BERT. Pozwala on lepiej zrozumieć kontekst zapytania użytkownika. Na przykład Google z łatwością odróżni, czy użytkownik chce kupić bilet do muzeum, czy poczytać o wystawach, które warto odwiedzić. Oznacza to, że wyszukiwarka będzie dostarczać jeszcze bardziej relewantne wyniki. Strony otrzymają ruch bardziej wartościowych klientów. Aby zyskać na tym, musisz też zrozumieć intencje użytkownika i pozycjonować się na słowa contentowe.

Zmiana wyglądu SERPów
Kolejna zmiana w Google stawia przed nami dodatkowe wyzwania. W 2019 r. wyniki wyszukiwania dla urządzeń mobilnych zmieniły swój wygląd. Teraz link do strony wyświetla się powyżej nagłówka i ma obok siebie favicon. Co ważniejsze znaczek wyników płatnych zmienił swój kolor i obecnie w mniejszym stopniu wyróżnia na tle innych wyników organicznych. Oznacza to, że ciężko będzie przyciągnąć ruch z organicznych wyników wyszukiwania. Aby zachęcić czytelników do kliknięcia, trzeba będzie popracować nad nagłówkiem oraz meta-opisem strony.

Nowe atrybuty linków
Google wprowadził nowe atrybuty linków. Mamy teraz 4 rodzaje do zastosowania:
• rel= „sponsored” dla linków sponsorowanych, stworzonych w celu reklamy.
• rel=”ugc” dla linków generowanych przez użytkownika na blogach i forach.
• rel=”nofollow” dla wszystkich pozostałych linków, do których nie chcemy odsyłać robota Google. Jednak po wprowadzeniu zmian taki atrybut stanowi tylko sugestię dla robotów wyszukiwarki.
• rel=”follow” dla wartościowych linków, które zapraszają Google do indeksowania.

Indeksowanie domyślne Mobile-First dla nowych domen
Ostatnia zmiana, o której chcielibyśmy powiedzieć, to nowe podejście do indeksowania stron Mobile-frist. Od 1 czerwca 2019 r. Google stosuje do indeksowania mobilną wersję strony dla wszystkich nowych witryn. W tym przypadku kluczową rolę odrywają szybkość ładowania serwisu, dane strukturalne, meta-data oraz przejrzystość treści.

 

Adam Wrzoskiewicz – Ogólnopolskie Badanie Podróżników

Niedawno ukazało się pierwsze Ogólnopolskie Badanie Podróżników zorganizowane przez Klub Podróżników Soliści. Po kilku mailach, wymienionych z Adamem Wrzoskiewiczem, doszliśmy do podobnych wniosków, świadczących o pewnego rodzaju korelacji pomiędzy „inspirującymi” blogami, wskazanymi przez grupę prawie 6500 ankietowanych, a czołówką blogów z Rankingu Polskich Blogów Podróżniczych CroLove. Poniżej znajduje się odpowiedź Adama, a raport znajdziecie tutaj.

Chcąc poznać charakterystykę polskiego podróżnika okazało się, że w sieci praktycznie nie istnieją żadne badania, sondaże czy nawet ogólne wnioski opisujące ten temat. Jako Klub Podróżników Soliści w 2019 roku pomyśleliśmy, że ktoś w końcu musi się tym zająć. Tak powstało pierwsze Ogólnopolskie Badanie Podróżników. Nikt do tej pory nie postarał się scharakteryzować profilu polskiego podróżnika więc premierowa edycja była swojego rodzaju testem. Gdy opracowaliśmy ankietę badawczą wraz z Mands.pl jako partnerem merytorycznym i rozpoczęliśmy badanie okazało się jak bardzo było to potrzebne. Finalnie udało się uzyskać prawie 6500 ankiet co jest bardzo dużą próbą badawczą. Po opracowaniu wyników powstał pierwszy, merytoryczny i wiarygodny profil polskiego podróżnika. Dzięki temu dowiedzieliśmy nie tylko podstawowych informacji na temat płci, wieku czy miejsca zamieszkania, ale też znacznie większej ilości szczegółów, m.in.

  • co najbardziej inspiruje nas do podróży
  • jakich podróżników śledzimy i oglądamy
  • jakie są nasze ulubione kierunki
  • ile wydajemy rocznie na podróże
  • jaki typ podróży najczęściej wybieramy i z kim się w nią wybieramy
  • poznaliśmy zwyczaje czy motywację osób podróżujących
  • i wiele innych danych odkrywających i przedstawiających polskiego podróżnika

Podczas tworzenia rankingu przez CroLove szczególnie zaciekawił mnie parametr z badania OBP mówiący o tym, który z blogerów jest najbardziej inspirujący. Wspólnie wpadliśmy na pomysł sprawdzenia korelacji danych z rankingu widoczności Google wraz z tym, kto z blogerów najbardziej inspiruje do podróży. Okazało się, iż wyniki w znacznym stopniu się pokrywają. Przykładowo Gdziewyjechac.pl oraz Tasteaway.pl znalazły się w TOP 3 obu rankingów. W TOP20 rankingu CroLove znajduje się 9 blogów z Rankingu OBP. Ewidentnie potwierdza się, iż jeśli blog jest mega ciekawy, zawiera dużą ilość informacji, inspiruje innych ludzi nie tylko do marzeń, ale też do ruszenia w podróż. Przekłada się to na ilość fanów oraz wyświetleń w wyszukiwarce. W momencie kiedy treści staną się mniej ciekawe, fascynacja i inspiracja ludzi spada z pewnością znajdzie to swoje odzwierciedlenie w rankingu widoczności w organicznych wynikach Google.

 

Szymon Słowik – Takaoto.pro

Zadałem pytanie Szymonowi Słowikowi z Takaoto.pro: Budzisz się jako bloger podróżniczy. Z racji ciągłego pobytu w trasie masz niewiele czasu na działania optymalizacyjne swojego bloga. Masz czas tylko na jeden, najważniejszy według Ciebie aspekt do poprawy, co by to było? Poniżej odpowiedź Szymona.

Jeśli miałbym skupić się na jednej kwestii, to byłaby nią weryfikacja architektury informacji bloga w kontekście targetowania słów kluczowych. Wysokiej jakości treści, dużo autentycznych, naturalnych linków, autorytet w grupie docelowej nie przełożą się na pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki, jeśli struktura strony nie będzie dopasowana do wyszukiwanych fraz (a co za tym idzie – jasno nazwanych potrzeb użytkowników).

Zadałbym sobie następujące pytania:
1. Czy piszę na tematy, których faktycznie szukają użytkownicy wyszukiwarki?
Jeśli pisałbym o czymś, co jest niezbyt popularne albo wcale nie jest wyszukiwane, to po prostu nie ma szans na pozyskanie wartościowego, tematycznego ruchu z wyszukiwarki. Oczywiście aktywność w mediach społecznościowych lub offline może przełożyć się na tzw. ruch brandowy (gdy ludzie wpisują nazwę bloga, nazwisko lub pseudonim autora), lecz do tego nie jest potrzebne SEO. Żadna optymalizacja, ani link building tegoż ruchu brandowego nie wzmocnią.

2. Czy jednoznacznie tytułuję moje artykuły, aby Google wiedziało, na jakie zapytania użytkowników stanowią odpowiedź?
Konsultowałem kiedyś SEO dla jednego serwisu poradnikowego. Był postawiony na WordPressie i zawierał mnóstwo artykułów, więc można powiedzieć, że był to de facto taki rozbudowany blog. Doradziłem redakcji tworzenie bardziej deskryptywnych tytułów (znaczników <title>), które jednoznacznie mówią, o czym jest dany artykuł. Mniej narracji, więcej informacji. W efekcie strona bardzo ładnie urosła w Google, zaczęła pojawiać się na szereg haseł na pierwszej stronie wyników przekładając się na ruch. I to bez dodatkowych prac optymalizacyjnych.

3. Czy unikam sytuacji, w której te same, ważne słowa kluczowe, są targetowane przez wiele podstron?
Często na blogach dochodzi do tak zwanej kanibalizacji, czyli sytuacji, w której wiele podstron posiada podobną treść (lub chociażby bardzo zbliżony tytuł). Wówczas rywalizują one ze sobą w wynikach wyszukiwania (Google może mieć problem z zadecydowaniem, która podstrona jest najbardziej adekwatna). Zwykle nie osiągają maksymalnej pozycji, która może nastąpić po rozdzieleniu tematów lub też konsolidacji treści.

Częstym błędem jest napisanie obszernego, ogólnego artykułu, umieszczenie go w kategorii o zbliżonej nazwie i dodanie tagów w formie synonimów. Wyobraźmy sobie sytuację tego typu:
Tytuł artykułu: Najpiękniejsze zabytki Hiszpanii
Kategoria obejmująca: Zabytki Hiszpanii
Tagi: zabytkowe budynki hiszpanii, zabytki w hiszpanii, hiszpańskie zabytki

Taka architektura informacji będzie przeszkodą w pozycjonowaniu serwisu i będzie wymagała reorganizacji. Więcej informacji na temat planowania architektury informacji znajdziesz w moim artykule: Architektura informacji strony internetowej w kontekście SEO

 

Maciej Cherubin – Octamedia

Podczas tworzenia listy blogów do tegorocznego rankingu, zauważyłem często pojawiający się błąd, którym jest nadużywanie stosowania tagów. Bywały przypadki, gdzie do jednego (krótkiego) wpisu przypisanych było kilkadziesiąt tagów, często różniących się tylko kolejnością użytych słów. Zapytałem Maćka Cherubina z Octamedia, dlaczego tagi przeszkadzają w SEO?

Błędne używanie tagów na blogach to spory problem wśród blogerów. Moim zdaniem winne są temu przede wszystkim przyzwyczajenia z Social Mediów. Na YouTube, Instagramie czy Facebooku, tagi służą do oznaczania treści, co jest jak najbardziej prawidłowym zachowaniem. Jednak w przypadku pisania własnego bloga, zasady gry się zmieniają.
Google, aby wyświetlić dany wpis w wynikach wyszukiwania, musi go najpierw przeczytać i dodać do swojego indeksu. Robot wyszukiwarki skanuje wszystkie podstrony bloga w poszukiwaniu treści wartych zaindeksowania. W taki sposób wpisy pojawiają się w Google.

Problem z tagami polega na tym, że każdy unikalny tag, to kolejna podstrona na blogu. Jeśli dany blog ma 100 wpisów i 5000 tagów to dotarcie do właściwych podstron ze wpisami może być trudniejsze. Google musi przebrnąć przez 5000 podstron z tagami, aby znaleźć 100 wartościowych wpisów. Zwiększa to szanse na pominięcie części wpisów, które nigdy nie trafią do wyników wyszukiwania.

Do tego, jeżeli treści tagów są zbieżne z tematem wpisu, występuje problem kanibalizacji. Polega to na tym, że strona wpisu oraz strona tagu walczą ze sobą o pozycje. Google pokaże tylko jedną podstronę z bloga, lepiej nie pozostawiać wyboru wyszukiwarce, bo może zamiast wartościowego artykułu, czytelnik trafi na mniej ciekawą stronę tagu.

Ranking Wojtka pokazuje, że blogi mogą generować naprawdę duży ruch pochodzący z Google. Oczywiście blogerów obowiązują te same zasady, jeśli chodzi o wyszukiwarki. Jedną z najważniejszych jest właściwa architektura informacji, czyli w przypadku bloga, posiadanie właściwych kategorii i ewentualnie tagów.

Niestety, nie da się podać uniwersalnej rady co zrobić z tagami, wszystko zależy od konkretnego przypadku. Patrząc nawet na blogi z czołówki rankingu, można powiedzieć, że blogerzy używają za dużo tagów. W wielu przypadkach usunąłbym większość z nich lub zablokował przed robotami Google. Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej na ten temat, to zobacz jeszcze artykuł Tagi a pozycjonowanie.

 

Marianna Krupa – MaxRoy.agency

Mariannę Krupę z MaxRoy.agency zapytałem o to jak blogerzy podróżniczy powinni “dopieszczać” swoje teksty, tak by stały się pełnowartościowymi dla naszych czytelników.

Blogi podróżnicze to niezwykle istotna część blogosfery. Często dzięki wpisom tego typu możemy poznać mało odwiedzane przez turystów regiony danego kraju, znaleźć ciekawostki, których próżno szukać nawet w najlepszych przewodnikach. To ta część Internetu, do której zaglądamy niemal przed każdym wojażem, a ponieważ jeździmy coraz więcej…

… szukamy konkretów!
Okazuje się, że poza pięknymi zdjęciami, miejscówkami, minirozmówkami nuxálk
(taki język istnieje, serio), czytelnicy chcą więcej. Są zainteresowani konkretami i szukają treści, które pomogą im zorganizować wyjazd od A do Zet. Skąd o tym wiadomo? Wystarczy poklikać.
Narzędzia pokazują nam następujące zapytania – wybrałam przykłady i uszeregowałam je tematycznie:

  • SZCZEPIENIA: jakie szczepienia do Tajlandii (210 wyszukań), jakie szczepienia do Indii (50), jakie szczepienia na Bali (30), Meksyk szczepienia (210),
  • WIZA: wiza do Indii (1000), jak dostać wizę do Australii (50),
  • PORADNIKI PRZETRWANIA: jak przeżyć pierwszy lot samolotem (10 wyszukań i zdecydowanie mój faworyt),
  • BEZPIECZEŃSTWO: czy w Turcji jest bezpiecznie (480), a nawet dokładniej: czy w Izraelu jest bezpiecznie 2019 (70),
  • KRZYK ROZPACZY: co spakować na wakacje (880), jak spakować walizkę do samolotu (210), jak spakować kosmetyki do samolotu (210), co spakować do bagażu podręcznego (140).

Evergreen Content na blogach podróżniczych
Przykłady można mnożyć w nieskończoność. Prowadzisz bloga podróżniczego? Zadbaj o to, by zamiast w pocie czoła przeklikiwać się przez strony rządowe (o legendarnym UX), użytkownicy trafiali do Ciebie. Nie zapominaj o analizie fraz kluczowych, dzięki niej nie tylko stworzysz tekst SEO-friendly, ale również idealnie wychwycisz potrzeby swoich czytelników (a te, jak widać powyżej, bywają różne). Polub się z keywordtool.io, neilpatel.com/ubersuggest/ czy answerthepublic.com.
Coś jeszcze. Takie wpisy to doskonałe evergreeny. Pisz o swoich doświadczeniach, dawaj rady „krok po kroku”, pisz o procedurach. Co jakiś czas sprawdzaj te treści i je aktualizuj. Dlaczego? Jeżeli miałeś u siebie wpis o wizie do USA? Musisz go poprawić!

 

Łukasz Żelezny – SEO London

Łukasz Żelezny z SEO London, poświęca wiele czasu na poprawę prędkości ładowania strony, a także do właściwym researchu słów kluczowych.

Dziś blogerzy którzy szukają wzrostów w ruchu organicznym powinny stale obserwować w miarę możliwości co dzieje się wokoło wyszukiwarki Google. Jedną z najczęstszych przeszkód w zdobywaniu wysokich pozycji jest prędkość ładowania strony. Zalecam tu kompresję obrazów (w przypadku WP wtyczka Shortpixel zrobi całą robotę). Również polecam z rozwagą używanie różnych zewnętrznych skryptów w tym tych które generują przyciski udostępniania na mediach społecznościowych. Również serwer jest bardzo istotną sprawą. Osobiście polecam Siteground czy Servebolt. Szczególnie ten drugi kładzie ogromny nacisk na prędkość ładowania stron. Narzędzia które pozwolą prześledzić wspomniany problem to GT Metrix, Yellowlab, WebPagetest czy Lighthouse. Warto tu też wspomnieć o grafice. Ta powinna być serwowana w odpowiednim rozmiarze. Czyli unikać należy dużych zdjęć które później są skalowane do małych przez przeglądarkę. Do tego tzw. Lazyload czyli ładowanie obrazu w locie w momencie kiedy ten znajduje się przed oczami użytkownika w tzw. viewporcie. W przypadku WP również można rozwiązać to wtyczką.

Druga sprawa to research dot. słów kluczowych. Wiele świetnych postów na bloga nie ma szans otrzymać wysokiego ruchu organicznego ponieważ treść nie jest zbieżna z tym co aktualnie wpisują internauci. Np. „15 miejsc do zwiedzenia w Budapeszcie” można zastąpić np. „Co warto zobaczyć w Budapeszcie” (390 wyszukań miesięcznie vide SEMRush). Świadomość tego co szukają internauci pozwoli lepiej dopasować treści bloga do ich oczekiwań, zwiększy ruch a tym samym w efekcie przełoży się na lepszą monetyzacaję. Nieocenionym mogą być dane z darmowego narzędzia Search Console. Wielu blogerów jest świadomych Google Analytics ale Google Search Console z jakichś przyczyn ustępuje popularności temu drugiemu. Można też pójść dalej i spiąć dane z Search Console z Google Analytics poprzez narzędzie Keyword Hero. Wówczas Google Analytics będzie nam podawać ruch organiczny z konkretnych keywordów.

 

Kilka słów od zwycięskiej trójki

Na tydzień przed publikacją, mając już przed sobą gotowy ranking postanowiłem zapytać zwycięskiej trójki czy nie zechcieliby udzielić mi odpowiedzi na 1-2 pytania. Oczywiście nie poinformowałem ich o ostatecznych wynikach. Wiedzieli tylko, że „są wysoko”, co zresztą mogli sami wywnioskować z poprzedniego rankingu. Wszystkim zadałem to samo pytanie: „Czy publikując treści na blogu przykładasz uwagę do tego, aby były one odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google? Jak wygląda proces tworzenia nowych wpisów na Waszym blogu?” Poniżej znajdują się ich odpowiedzi:

 

Wojciech Grabowski – roadtripbus.pl

Wpisy od zawsze tworzyliśmy z myślą o użytkownikach, dbając o to, aby były jak najbardziej pomocne i czytelne, a ich struktura pozwalała na łatwe odnalezienie szukanych informacji. Od początku przyświecała nam zasada, aby tworzyć treści takie, jakie sami chcielibyśmy czytać. Nigdy nie zastanawialiśmy się nad tym, jakie są obecnie trendy i jak należy optymalizować wpisy pod wyszukiwarkę. Tworząc bloga nie mieliśmy też praktycznie żadnej wiedzy o SEO/SEM. Z czasem poszerzyliśmy znajomość tych obszarów. Nasz blog nadal nie ma jednak zalecanych nagłówków h1 i kilku innych rzeczy, które według każdego specjalisty są niezbędne, aby osiągać wysokie wyniki w wyszukiwarce. W tym aspekcie zastosowaliśmy znaną i popularną na każdej politechnice zasadę „jak działa, to nie ruszaj”. Nasze wpisy są przede wszystkim przyjazne użytkownikom i to na tym głównie się skupiamy. Na szczęście, jak na razie Google i inne wyszukiwarki to doceniają.

Proces tworzenia treści na bloga jest zróżnicowany. Jeśli zamierzamy tworzyć serię o jakimś mieście lub regionie, rozpisujemy wcześniej strukturę i tytuły artykułów oraz tworzymy mapę powiązań między nimi. Zawsze staramy się też jak najlepiej przygotować merytorycznie w domu przed wyjazdem oraz określić jakie dokładnie zdjęcia będą nam potrzebne, aby jak najbardziej ułatwić sobie pracę w terenie. Ze względu na specyfikę naszych samochodowych podróży, zdarza nam się odwiedzać interesujące miejsca, o których nie mieliśmy wcześniej pojęcia. Kiedy uznamy, że są warte opisania, przykładamy wagę szczególnie do zrobienia odpowiednich zdjęć, bez których stworzenie artykułu nie byłoby możliwe. Zdjęcia wykonujemy raczej intencjonalnie, bo będąc w jakimś miejscu wiemy już, że chcemy je opisać. Zawsze wozimy ze sobą statyw, oprócz podstawowego aparatu mamy ze sobą również rezerwowe body i obiektyw, które zabezpieczają nas na wypadek awarii sprzętu.

 

Marcin Nowak – gdziewyjechac.pl

Bloguję ponad 20 lat, choć w podróżach i turystyce to właściwie prawie 10 lat. Do tego dodać bym mógł 11 lat pracy w mediach, gdzie uczestniczyłem od początku w całym procesie digitalizacji, od głębokiego papieru aż po mocne social media. Mam na swoim koncie też kilkadziesiąt szkoleń z blogerami, dziennikarzami, autorami, na temat tego jak pisać i jak tworzyć do internetu. To kawał czasu i sporo się zmieniło od kiedy zaczęliśmy tworzyć projekt gdziewyjechac.pl. Na początku nieokreślone dość luźne miejsce o tematyce podróżniczej. Patrząc wstecz, często wstyd, ale z drugiej strony… spektrum zobaczenia takiego rozwoju zawsze poprawia humor w gorsze dni. Apeluję do wszystkich, gdy macie blogowe kryzysy, spójrzcie na początek swojej drogi, na kilka osób na krzyż wśród czytelników, na jakość Waszych prac. Zobaczcie ile osiągnęliście przez ten rok, dwa, trzy. Tego nikt Wam nie odbierze.

Raptem 3 tygodnie temu prowadziłem szkolenie dla małej lokalnej redakcji i naszła mnie ważna refleksja. Język internetu bardzo się zmienił w stosunku do roku 2010. Nasze myśli, jako odbiorców treści w internecie, bardzo się “zmianownikowały”, przestajemy używać czasowników, zaimków zwrotnych, upraszczamy słowa, zdania, tytuły. Jednocześnie w gąszczu informacji zaczynamy poszukiwać coraz bardziej konkretnych informacji. Kiedyś płaszczów, później płaszczów jesiennych, dziś płaszczów jesiennych brązowych. Być może dodając nazwę marki. Chcemy wszystko szybciej, bez zbędnego klikania. Upraszczamy więc słowa, gdy mamy użyć wyszukiwania. W świecie podróży również zaczynać będa dominować bardziej precyzyjne oczekiwania wobec miejsc i pomysłów na te miejsca. Nie tylko CO ale też JAK, KIEDY, JAK DŁUGO, Z KIM.

My ten trend dość wcześniej wyczuliśmy, stąd od dobrych kilku lat staramy się pisać po swojemu, próbując wyczerpująco ale też nieco inaczej opisywać niektóre miasta czy regiony, jednocześnie pilnując mocno podstawowych zasad semantyki tytułów i tagów. To już trochę intuicja, trochę wiele lat doświadczenia (kilka tysięcy tekstów na blogu, kilkadziesiąt artykułów), więc trudno mówić o złotej zasadzie, najważniejsze i tak na końcu są opinie czytelników i ocena użyteczności a te u nas w 98% są bardzo pochlebne. Na tym etapie widoczności w wyszukiwarkach i widoczności możemy sobie pozwolić na pisanie o niszowych tematach jak Tolkien, modernizm Hawany, secesja w Pradze czy wydma w Akwitanii. Bo chcemy.

Nie ma u nas czegoś takiego jak “pisanie pod wyszukiwarki” jest pisanie obficie, jakościowo i… opakowywanie tego po prostu tak, by mogło służyć jak największej liczbie osób. Umiejętności te kiedyś nieco trywializowane i pomijane, dziś są podstawowymi walorami dobrego blogera ale i… dziennikarza, redaktora, copywritera czy tłumacza. Co ciekawe zaczynają się przydawać też w świecie wideo. Bardzo lubię dzielić się internetową i blogową wiedzą, akurat tworzę kurs o tym jak to wszystko zebrać do kupy i rozwinąć się w internetowym tworzeniu, więc za rok jak się tu spotkamy, może dużo więcej Twórców będzie blisko tego podium.

 

Natalia Sitarska – tasteaway.pl

Myślę, że zwracamy na to zdecydowanie za mało uwagi. Oczywiście wiemy, że posty powinny być tak przygotowane, by były dobrze widoczne przez Google, ale nie zawsze o tym pamiętam, szykując nowy post. Powstawanie nowego posta to często impuls – chcę pokazać czytelnikom piękne miejsce, chcę ich zabrać do dobrej restauracji. Część artykułów na blogu ma też charakter bardziej lifestyle’owy – to posty o macierzyństwie, życiu, wychowywaniu dzieci – przy nich w ogóle nie myślę o pozycjonowaniu, emocje biorą górę. Z mojej wypowiedzi zatem wynika, że mamy zadanie na 2020.

 

Kilka słów o autorze rankingu oraz skąd pomysł na taką formę?

Mam na imię Wojtek, wspólnie z żoną Agnieszką i córką Krysią prowadzimy Bloga CroLove.pl, bloga w pełni poświęconego podróżom po Chorwacji. Nasza przygoda z CroLove rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku. Przez ten, ponad 8-letni okres, pokonaliśmy dziesiątki tysięcy kilometrów poznając większość chorwackich regionów oraz poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, którzy utwierdzili nas w przekonaniu, że „emeryturę” spędzimy nad Adriatykiem.

Ukoronowaniem naszego blogowania było otrzymanie w 2016 roku, z rąk Ministra Turystyki Republiki Chorwacji, GRAND PRIX Golden Pen Award za promocję Chorwacji na świecie. W 2019 znaleźliśmy się wśród Finalistów konkursu Gala Twórców Twórca Roku 2019 w kategorii Podróże. Po więcej informacji o nas zapraszam tutaj.

Po ponad 8 latach pracy na stanowisku specjalisty SEO, w 2018 odszedłem z jednej z wiodących agencji marketingu internetowego w Polsce i rozpocząłem własną działalność – CROMEDIA, w której również zajmuję się marketingiem internetowym. Moją misją jest dostarczanie pomysłów i rozwiązań, które przynoszą wymierne korzyści. Chętnie wymieniam się poglądami i spostrzeżeniami, zarówno z innymi specjalistami z branży jak i Klientami. Pomogę także Tobie!

Najszybszą formą kontaktu ze mną jest kontakt mailowy: wojciech@cromedia.pl

Możesz też mnie złapać w tych miejscach:

 


 

Ranking Polskich Blogów Podróżniczych 2019

Ranking Polskich Blogów Podróżniczych 2019 jest czwartą edycją rankingu CroLove.pl, który powstaje cyklicznie, jako podsumowanie mijającego roku w polskiej blogosferze podróżniczej.

Ranking jest zestawieniem widoczności 500 polskich blogów podróżniczych w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google. Dane liczbowe, na podstawie których powstał poniższy ranking pochodzą z narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz SEMrush.

Celem Rankingu jest przedstawienie polskich blogów podróżniczych, które, dzięki pracy swoich autorów, są najbardziej widoczne w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie, docierają do najszerszego grona Internautów.

Poniższy ranking nie jest subiektywną oceną popularności blogerów i ich blogów! Zawiera wyłącznie dane liczbowe, dostarczone przez niezależne od siebie narzędzia analityczne. Z tego powodu, w rankingu ująłem również swojego bloga – CroLove.pl. W innym przypadku zostałby on, z oczywistych względów pominięty.

W Raporcie znajduje się pełne zestawienie danych (wszystkie dane dla TOP20 oraz dane konieczne do stworzenia rankingu dla wszystkich blogów) oraz metodologię jaką posłużyłem się tworząc Ranking.

Gwoli ścisłości – w tym roku, z oczywistych względów, w rankingu nie pojawi się kolumna z informacją o zmianie pozycji względem poprzedniego rankingu. Natomiast, istnieje prawdopodobieństwo, że za jakiś czas uda się wygenerować osobny ranking, oparty wyłącznie na danych z poprzednich lat – wyłącznie celem informacji o ewentualnych zmianach pozycji.

Ranking dedykuję wszystkim polskim blogerom podróżniczym, którzy się w nim znaleźli. To Wy, często zarywając nocki opisujecie swoje podróże na blogach i w Social Media. Ranking ten, w jakiś sposób pokazuje, kto zarwał tych nocek najwięcej.

 

20 NAJLEPSZYCH POLSKICH BLOGÓW PODRÓŻNICZYCH W GOOGLE

Poniżej znajduje się najlepsza dwudziestka rankingu oraz przypisana do nich część parametrów. Pełne dane znajdują się w raporcie.

 

 

1. ROADTRIPBUS.PL

Blog Roadtripbus

2000 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
149 631 221 938 157 146 218 520

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
Blog Roadtripbus Blog Roadtripbus
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
Blog Roadtripbus Blog Roadtripbus
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
3 161 7 765 12 123 23 965 43 427

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
33 26 6 38 1 243

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Winiety Czechy 2020 – poradnik
URL: https://roadtripbus.pl/winiety-czechy/
FRAZY W TOP10: 240 / RUCH: 12336

 

 

 

2. GDZIEWYJECHAC.PL

Blog GdzieWyjechac

 

1996 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
112 945 167 190 109 517 134 935

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
5 091 17 388 32 198 69 150 107 312

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
45 29 23 43 1 884

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Województwo Śląskie. 33 miejsca znane i mniej znane, które polecamy
URL: https://gdziewyjechac.pl/49512/33-ciekawe-miejsca-i-atrakcje-w-woj-slaskim-ktore-warto-zobaczyc.html
FRAZY W TOP10: 183 / RUCH: 4705

 

 

 

3. TASTEAWAY.PL

Blog Tasteaway

 

1987 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
79 624 148 798 63 530 106 8340

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
2 251 7 763 14 152 31 921 57 762

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
44 30 18 41 2 309

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: ZAKOPANE: 6 miejsc, w których naprawdę warto jeść!
URL: https://www.tasteaway.pl/2015/12/11/zakopane-6-miejsc-w-ktorych-naprawde-warto-jesc/
FRAZY W TOP10: 104 / RUCH: 3111

 

 

 

4. LAZUROWYPRZEWODNIK.PL

Blog LazurowyPrzewodnik

 

1983 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
89 697 131 436 60 008 82 379

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
2 389 5 338 7 830 15 112 23 680

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
25 8 8 30 2 891

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Wielki Kanion Kolorado
URL: https://lazurowyprzewodnik.pl/wielki-kanion-kolorado/
FRAZY W TOP10: 65 / RUCH: 1994

 

 

 

5. POLSKAPOGODZINACH.PL

Blog PolskaPoGodzinach

 

1981 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
77 255 112 707 72 191 81311

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 651 4 884 8 767 19 402 31 229

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
25 11 13 33 2 923

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Ciekawe miejsca w Polsce: od morza po góry
URL: http://polskapogodzinach.pl/ciekawe-miejsca-w-polsce/
FRAZY W TOP10: 224 / RUCH: 5943

 

 

 

6. WIECZNATULACZKA.PL

Blog WiecznaTulaczka

 

1978 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
72 783 114 654 69 409 80764

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 634 4 778 8 291 18 152 28 549

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
35 21 11 31 2 946

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Skalne miasta w Czechach: Adršpach i Teplickie Skały
URL: http://www.wiecznatulaczka.pl/skalne-miasta-czechach-adrspach-teplickie-skaly/
FRAZY W TOP10: 256 / RUCH: 13590

 

 

 

7. CROLOVE.PL

Blog CroLove

 

1976 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
68 211 94 445 63 696 91 917

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
2 498 5 784 9 461 19 503 28 863

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
38 27 33 35 2 641

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Park Narodowy Krka – bajkowe wodospady i soczysta zieleń
URL: https://crolove.pl/park-narodowy-krka-bajkowe-wodospady-i-soczysta-zielen/
FRAZY W TOP10: 218 / RUCH: 4194

 

 

 

8. STACJABALKANY.PL

Blog StacjaBalkany

 

1974 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
74 467 109 338 72 926 67 902

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 570 3 451 5 192 10 118 16971

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
45 25 6 31 3 433

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Ceny na Ukrainie 2019 — jedźcie do najtańszego kraju w Europie
URL: http://www.stacjabalkany.pl/ceny-na-ukrainie/
FRAZY W TOP10: 137 / RUCH: 2517

 

 

 

9. LKEDZIERSKI.COM

Blog LKedzierski

 

1962 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
60 949 99 625 43 112 82 360

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 507 4 622 8 053 16 776 29 922

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
39 33 9 38 2 894

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Park Narodowy KRKA – magiczne wodospady na zdjęciach
URL: https://www.lkedzierski.com/chorwacja/park-narodowy-krka-magiczne-wodospady/
FRAZY W TOP10: 115 / RUCH: 938

 

 

 

10. PODROZEBEZOSCI.PL

Blog PodrozeBezOsci

 

1960 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
69 046 79 689 54 454 75 859

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 466 3 713 6 028 13 381 22 597

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
6 16 8 25 3 120

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Gdańsk na weekend – 15 atrakcji, które warto zobaczyć i zwiedzić. Przewodnik
URL: https://podrozebezosci.pl/gdansk-na-weekend-15-atrakcje-ktore-warto-zobaczyc-i-zwiedzic-przewodnik/
FRAZY W TOP10: 177 / RUCH: 8030

 

 

 

 

11. READYFORBOARDING.PL

Blog ReadyForBoarding

 

1959 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
59 586 89 691 53 098 77 032

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 463 4 370 7 908 16 467 27 534

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
39 26 8 36 3 078

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Łódzcy blogerzy polecają – Najlepsze restauracje i kawiarnie w Łodzi
URL: https://www.readyforboarding.pl/podroze/polska/lodzcy-blogerzy-polecaja-najlepsze-restauracje-i-kawiarnie-w-lodzi.html
FRAZY W TOP10: 92 / RUCH: 4394

 

 

 

 

12. ZLOTAPROPORCJA.PL

Blog ZlotaProporcja

 

1955 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
58 426 84 399 51 003 80 645

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 188 3 393 6 536 14 905 27 458

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
23 24 9 34 2 952

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Jak zrobić prawdziwy włoski sos pomidorowy do makaronu?
URL: https://www.zlotaproporcja.pl/2015/03/27/jak-zrobic-prawdziwy-wloski-sos-pomidorowy/
FRAZY W TOP10: 63 / RUCH: 1527

 

 

 

 

13. HASAJACEZAJACE.COM

Blog HasajaceZajace

 

1953 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
58 165 88 853 51 870 68 024

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
Blog Hasajacezajace Blog Hasajacezajace
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
991 2 669 4 034 7 201 12 622

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
25 20 7 17 3420

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Adrspach – Czeskie Skalne Miasto !
URL: https://hasajacezajace.com/adrspach-czyli-pieknie/
FRAZY W TOP10: 151 / RUCH: 6738

 

 

 

 

14. BUSEMPRZEZSWIAT.PL

Blog BusemPrzezSwiat

 

1952 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
63 297 70 757 56 982 45 141

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
782 2 548 5 298 14 954 31 437

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
43 36 23 49 4848

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Dolny Śląsk – 16 miejsc, które musisz odwiedzić
URL: https://www.busemprzezswiat.pl/2016/09/dolny-slask-najpiekniejsze-miejsca-atrakcje-turystyczne/
FRAZY W TOP10: 197 / RUCH: 5647

 

 

 

 

15. ITALIA-BY-NATALIA.PL

Blog Italia-by-Natalia

 

1951 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
51 352 72 761 38 665 91 433

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 349 3 390 5 722 12 343 21 355

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
25 22 7 30 2655

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Kiedy jechać na Sycylię? Pogoda, kąpiele w morzu, owoce sezonowe
URL: https://italia-by-natalia.pl/sycylia-kiedy-jechac/
FRAZY W TOP10: 100 / RUCH: 3272

 

 

 

 

16. WSZEDOBYLSCY.COM

Blog Wszedobylscy

 

1949 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
53 457 75 611 54 721 60 577

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 710 5 084 9 389 19 310 30 610

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
27 31 14 32 3801

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Wiedeń na weekend. Co warto zobaczyć?
URL: https://wszedobylscy.com/wieden-na-weekend-co-warto-zobaczyc/
FRAZY W TOP10: 77 / RUCH: 4941

 

 

 

 

17. ITALIAPOZASZLAKIEM.COM

Blog Italiapozaszlakiem

 

1933 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
45 184 64 189 25 381 61 910

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
1 182 3 168 5 450 12 129 19 599

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
25 22 9 26 3735

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: 44 najpiękniejsze miasteczka Toskanii. Subiektywny przewodnik
URL: http://www.italiapozaszlakiem.com/najpiekniejsze-miasteczka-toskanii/
FRAZY W TOP10: 93 / RUCH: 2970

 

 

 

 

18. SKOMPLIKOWANE.PL

Blog Skomplikowane

 

1931 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
40 927 61 401 44 366 41 615

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
844 4 079 7 284 16 461 29 409

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
23 23 9 28 5220

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: 22 atrakcje Zakopanego, które nie są Krupówkami
URL: http://skomplikowane.pl/na-trasie/zakopane-atrakcje/
FRAZY W TOP10: 229 / RUCH: 7786

 

 

 

 

19. DUZE-PODROZE.PL

Blog Duze-podroze

 

1928 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
41 983 58 228 30 586 41 752

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
Blog Duze-podroze Blog Duze-podroze
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
987 3 096 5 629 13 246 24 391

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
35 27 15 31 5203

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: 5 pułapek turystycznych na Teneryfie… i ich fajne alternatywy!
URL: https://duze-podroze.pl/5-pulapek-turystycznych-teneryfie-fajne-alternatywy/
FRAZY W TOP10: 83 / RUCH: 1862

 

 

 

 

20. ZALEZNAWPODROZY.PL

Blog Zaleznawpodrozy

 

1925 pkt*

*Suma punktów uzyskanych na podstawie rankingu parametru Widoczność dla narzędzi: Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Semrush.
Maksymalna liczba punktów: 2000

WIDOCZNOŚĆ W ORGANICZNYCH WYNIKACH GOOGLE

SENUTO SEMSTORM AHREFS SEMRUSH
39 280 55 649 28 597 41 793

WIDOCZNOŚĆ ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SENUTO

WIDOCZNOŚĆ* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący liczbę fraz dla danej domeny w TOP3, TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

RUCH, SŁOWA KLUCZOWE ORAZ ROZKŁAD SŁÓW WG SEMSTORM

RUCH I SŁOWA KLUCZOWE* ROZKŁAD POZYCJI**
*Wykres prezentujący Ruch oraz liczbę fraz dla danej domeny w TOP10 i TOP50 w Google w wybranym okresie. **Na wykresie Rozkład pozycji sprawdzisz, na ile fraz na poszczególnych pozycjach widoczna jest badana domena.

ILOŚĆ FRAZ W PRZEDZIAŁACH WG SEMSTORM

TOP3 TOP10 TOP20 TOP50 TOP100
937 2 888 5 712 14 496 28 660

PARAMETRY Z POSZCZEGÓLNYCH NARZĘDZI

Ahrefs Domain Rating Majestic CitationFlow Majestic TrustFlow Moz Domain Authority SEMRush Rank
25 19 17 33 5201

WPIS GENERUJĄCY NAJWIĘKSZY RUCH WG SENUTO
TYTUŁ: Czy warto jechać do Designer Outlet Berlin?
URL: https://zaleznawpodrozy.pl/2017/08/01/czy-warto-jechac-do-designer-outlet-berlin/
FRAZY W TOP10: 88 / RUCH: 840

 

 

 

 

POBIERZ PEŁNY RANKING POLSKICH BLOGÓW PODRÓŻNICZYCH 2019

 

POBIERZ RAPORT

 

Twój Blog nie znalazł się w Rankingu? Zostaw link w komentarzu, a uwzględnię go w przyszłym roku

125 komentarzy

  1. Alicja
    -

    Z calym szacunkiem dla autora, ale to nie jest „ranking blogow”, to jest ranking zwykly ranking SEO.
    Uzywanie takiej nazwy jest celowym naduzyciem i wprowadzaniem w blad odbiorcow.

    • Wojtek Tyluś
      -

      Alicjo,
      Zgodnie z tym co jest napisane i podkreślane na każdym kroku – to jest ranking 500 blogów podróżniczych z największą widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania Google
      Nie ma tutaj ani krzty nadużycia
      Pozdrawiam

      • Alicja
        -

        Wojciechu,
        Faktycznie na pierwszej stronie PDFa jest gwiazda i maly druczek. To taka „sztuczka bankowa”, gdy chcecmy cos troche ukryc ;)
        Pomysl czy nie lepsza bylaby nazwa oddajaca rzeczywistosc, np:
        „Ranking najlepiej wypozycjonowanych polskich blogow podrozniczych”
        „Ranking SEO polskich blogow podrozniczych”

        PS. Wyrazy szacunku za zebranie danych o wypozycjonowaniu wszystkich wymienionych blogow i nie-blogow.

  2. Andrzej
    -

    Niestety, tegoroczny ranking nie ma nic wspólnego z widocznością w Google. Premiuje blogi piszące o modnych tematach (jeden dobrze wypozycjonowany wpis np. o modnym miejscu nabija współczynnik widoczności jak kilkaset dobrze wypozycjonowanych wpisów o mało znanych miejscach) , dodatkowo blogi, które nie uczestniczą w grupach wymiany linków oraz nie są promowane przez firmy turystyczne, nie mają szans.

    • Tomek
      -

      Andrzej, mój blog nie jest nigdzie promowany, nie uczestniczę w wymianie linków (zobacz w analizie danych jak słabe mam cyferki w tym zakresie) i jestem na 4 pozycji. Wręcz jestem zupełnie obcy w tej branży, bo nie mieszkam w Polsce i nie widać mnie na branżowych spotkaniach. A jednak 4. I co? Można, a Ty nie masz racji :).

  3. Aneta
    -

    Jak napisał kolega wyżej. Ranking w tej chwili to loteria. Trzeba pisać mało, tylko o najczęściej wyszukiwanych miejscach i mieć nadzieję, że Google spodoba się choćby jeden taki wpis. Tak jak w skokach narciarskich, podmuch wiatru może zmienić całkowicie klasyfikację.

    • Wojtek Tyluś
      -

      Z Google zawsze była loteria, nikt nigdy nie zagwarantuje, że jeśli będziemy pisać dużo i super dla Google to na pewno będziemy wysoko w wynikach wyszukiwania. To się nigdy nie zmieni :)
      Tak, w dużym stopniu jest to loteria
      Dodam, że gdyby ranking powstał w oparciu o dane sprzed tygodnia, wyniki byłyby zupełnie inne – to wszystko przez najnowszą aktualizację algorytmu Google :)
      Pozdrawiam

  4. Tomek
    -

    Fajny i rzetelnie przedstawiony ranking. dziwi mnie brak kilku ciekawych blogow w top20 – no ale z google bywa faktycznie roznie. Dorzucam linka do siebie, i pozostaje mi tylko miec nadzieje, ze kiedys sie tutaj tez znajde :D

  5. Wojtek MG
    -

    Wow! Taka niespodzianka z rana :D!

    Dziękuję i gratuluje wszystkim, którzy znaleźli się w rankingu. Gratulacje należą się każdemu bo wspólnie tworzymy blogosferę podróżniczą, która cieszy się ogromnym zaufaniem, profesjonalizmem i uznaniem czytelników. Nasza branża jest wyjątkowa i mam nadzieję, że taka pozostanie!

    Pozdrawiam!

  6. Marcin
    -

    Ranking okazał się być niesamowicie miłym zaskoczeniem, ponieważ miałem nadzieję na utrzymanie się w pierwszej 20, tymczasem 8 miejsce dla bloga niekomercyjnego i poświęconego Bałkanom i szeroko pojętemu Wschodowi jest czymś niesamowitym :) :) :) Tym bardziej, że jestem tylko motorniczym.

  7. Krystek
    -

    Jestem nam niezmiernie miło, że udało nam się wskoczyć do zestawienia :) Dzięki za ranking i gratulacje dla Wszystkich :) z naszej strony tylko chcielibyśmy zwrócić że Hasające Zające kryją się pod domeną .com a nie .pl :) pozdrawiamy!

  8. Justyna
    -

    Wielkie dzięki za ten raport, czeka mnie porządna lektura. bo choć znalazłam się na 183 miejscu to nie wiem jakim cudem, bo wiedzę o SEO mam zerową. Ale zachęciłeś mnie by jednak zajrzeć czasem do statystyk i zainteresować się technikaliami blogowania. Dziękuję!

  9. Mariusz
    -

    Cześć, świetny ranking! Czy blogi było trzeba zgłaszać również w tej edycji, czy wystarczyło, że pojawił się w on w ostatnim zestawieniu za 2018 i tym samym był wzięty pod uwagę w tegorocznym?

    Pozdrawiam, Mariusz

    • Wojtek Tyluś
      -

      Cześć Mariusz,
      Zgodnie z rozmową na Linkedinie:
      W stopce Waszej strony dwukrotnie pada słowo „SERWIS”, a jeśli serwis to nie blog
      Stąd moja świadoma decyzja o usunięciu Was z listy
      Musicie zdecydować się czy prowadzicie serwis czy bloga
      Pozdrawiam

  10. Magda
    -

    Hej Wojtek,

    szalenie mi miło, że moja Italia poza szlakiem, która jest skupiona przede wszystkim na małych włoskich miasteczkach, zaistniała w TOP 20 i to na 17 miejscu. Pozostaje mi tylko starać się jeszcze bardziej.

    Ciao,
    Magda

  11. eV
    -

    Super ranking! Znam i czytam wiele z wymienionych blogów, z pierwszej dwudziestki kojarzę chyba wszystkie, a regularnie odwiedzam kilka. Sama również aspiruję z moim blogiem do miana bloga podróżniczego, chociaż tematycznie piszę również o kulturze i tworzeniu i przez to ciężko trafić mi na listy podróżnicze. Stosunkowo opisy ciekawych miejsc, wspomnienia z podróży i fotografia podróżnicza zajmują bardzo dużo miejsca na moim blogu. Byłabym naprawdę wdzięczna, gdyby pojawił się on na przyszłorocznej liście, nawet poza pierwszą pięćsetką :) Pisać na pewno będę – tworzę go już ponad 10 lat! W przygotowaniu obecnie wpis o pięknej Lizbonie, a już za miesiąc niezwykły Wietnam!

    Link: http://www.otwarium.pl

  12. Grzesiek
    -

    Fajnie, że powstał taki ranking. Mogę sobie na spokojnie porównać liderów w google (w zasadzie treści najlepiej wypozycjonowanych blogerów) ze swoim, narazie skromnym projektem.

    Kto wie, może w przyszłym uda mi się w ogóle w rankingu odnaleźć :P

    Pozdrawiam

  13. Karolina z Rudeiczarne.pl
    -

    Kawał dobrej roboty, dziękujemy Wam bardzo! :) Wielka inspiracja i kop do działania i większego zwracania uwagę na SEO :) Musieliście nad tym sporo posiedzieć, tym bardziej szacun! :)
    Gratulujemy wszystkim, którzy znaleźli się w rankingu!

    Prosimy o dopisanie do listy polskich blogów na przyszły rok – duża dawka podróży i życie na Malcie :) – rudeiczarne.pl

  14. Aleksandra Ziober
    -

    Mnie także zabrakło :D Ale nawet nie wiedziałam, że taki ranking jest! Gratuluje Wszystkim, którzy piszą swoje piękne blogi! I proszę o dodanie do listy :) Jeśli zmienię adres strony to będę musiała dodać ją ponownie tutaj w komentarzu? Pozdrawiam!

  15. Sara
    -

    Hej! Bardzo proszę o uwzględnienie w kolejnym rankingu bloga: https://sawatka.blogspot.com/ Strona działa od 2013 roku, wpisy ukazują się regularnie, co 2-3 dni. Moim największym marzeniem jest odwiedzenie wszystkich stolic europejskich – do tej pory odhaczyłam 24 z nich. Na blogu opisywałam m.in. podróże do takich krajów jak Wielka Brytania, Włochy, Andora, Hiszpania, Luksemburg, Malta, Węgry, Austria, Szwecja, Irlandia, Portugalia, Francja, San Marino, Bułgaria, Grecja, Belgia, Estonia, Litwa czy Łotwa. Poza tym dzielę się z czytelnikami informacjami nt. tego, jak znaleźć tani lot, tani nocleg itp. Mam za sobą rozmaite wystąpienia podróżnicze, w tym na Festiwalu Piąty Ocean w Świeciu. Miesięcznie blog odwiedza kilka tysięcy unikalnych użytkowników.
    Na blogu poruszam również inne tematy, może stąd brak bloga w rankingu. Jednak podróże zawsze będą dziedziną najbliższą mojemu sercu.
    Pozdrawiam i dzięki za pracę, którą wykonujecie. :)

    • Wojtek Tyluś
      -

      Cześć Szymon,
      Już wiem dlaczego Was nie ma, to wszystko „zasługa” źle skonfigurowany SSL Waszej domeny, zobacz co się dzieje po wejściu na stronę http://mototrasa.pl/
      Myślałem, że Wasza strona przestała istnieć, dlatego niestety Was nie ma :(
      Poprawcie jak najszybciej przekierowanie na HTTPS
      Pozdrawiam

    • Wojtek Tyluś
      -

      Cześć Anna,
      Jak sami informujecie: „Ale portal to nie blog tworzony przez jedną osobę, to miejsce żyje i przyciąga Krajtroterów z całej Polski. Mnóstwo tu fotorelacji Internautów, a niezwykle przyjazne Forum sprawia, że posty i przeżycia nie pozostają bez echa, tylko zbliżają turystów.”
      Niestety nie mogę uwzględnić Waszego portalu, przy którym, przy okazji macie również bloga, w moim rankingu
      Pozdrawiam

  16. Kasia
    -

    Co roku z ciekawością oglądam i wczytuję się w ranking i super, że taki powstał :)
    Mam nadzieję, że za rok się w nim spotkamy i inspirujsiebie.pl się tam znajdzie :) :)
    a tymczasem, lecę oglądać dalej podróżniczych freeków :)
    Pozdrawiam :)

    • Wojtek Tyluś
      -

      Cześć Kasiu,
      Trochę mały w tym wszystkim o podróżach, to jest ranking blogów podróżniczych
      Pomyśl proszę czy w 2020 nie powinnaś mocniej skupić się na blogu na podróżach :)
      Pozdrawiam

  17. Ania
    -

    Dziękujemy ze mogliśmy znaleźć się w tym ranking :) był to nasz pierwszy raz i w przyszłym roku też marzy nam się wziąć udział ;) dziękujemy za nasze miejsce
    Pozdrawiamy serdecznie z deszczowa Norwegii :)
    Ania i Arek

  18. Anna
    -

    Świetne zestawienie, ogromne źródło inspiracji i cudowne miejsce, żeby znaleźć nowe ulubione blogi podróżnicze :)
    Mam nadzieję w przyszłym roku dołożyć swoją cegiełkę do tego zestawienia, czyli że mój blog będzie miał szansę w nim zadebiutować: http://www.kroplamorza.pl – w ostatnim czasie trochę ewoluował i stał się podróżniczo-książkowy :)

  19. Tomek
    -

    No piękny wpis! Musiał kosztować napraaawdę dużo pracy.
    Blogi dobrane koncertowo! Z większości z nich korzystałem przy planowaniu swoich wyjazdów :)
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne tak merytoryczne i jednocześnie ciekawe wpisy w polskim Internecie.

  20. Artur
    -

    Cześć.
    Również przesyłam link do mojego portalu.
    Mam nadzieję, że zdąży się rozwinąć i pojawić u Państwa w kolejnym rankingu.
    XXX – główna tematyka to: aplikacje podróżnicze, transport, hotele i zwiedzanie miast :)