Podsumowanie roku 2017

Rok 2017 już za nami, nadszedł więc czas na podsumowanie tego co udało się zrealizować przez ostatnie 12 miesięcy. W 2016 zawiesiliśmy sobie bardzo wysoko poprzeczkę. Trudno powiedzieć, czy udało się nam ją przeskoczyć, pewni natomiast jesteśmy, że nie cofnęliśmy się, co jest dla nas wielkim plusem.

Tradycyjnie już, w podsumowaniu będą liczby, znajdzie się również kilka słów odnośnie planów na 2018 rok. Po co to całe podsumowanie? Prócz poglądu na to co robimy dla Was, jest to również wielki Motywator dla nas! To naprawdę budujące kiedy liczby pokazują, że np. w 2017 odwiedziliście nas ponad 40% więcej razy niż w 2016 roku! To również „bicz”, który pilnuje nas by kolejny rok był jeszcze lepszy, sprawia, że już teraz planujemy działania na najbliższy czas. Zapraszamy.

Ranking Polskich Blogów Podróżniczych

Podsumowując poprzedni rok obiecaliśmy rozpoczęcie 2017 roku „wielką blogową bombą”. Udało się! Z miesięcznym opóźnieniem opublikowaliśmy nasz pierwszy Ranking Polskich Blogów Podróżniczych. Ranking okazał się wielkim sukcesem, ciesząc się dużą popularnością, nie tylko wśród blogerów ale również wśród agencji marketingowych.

5 miejsce w 2016

Nasz pierwszy Ranking Polskich Blogów Podróżniczych 2016. i od razu sukces! Ranking, który niewiele ma wspólnego z samą Chorwacją. Pokazał on nam jednak jak wielką moc, wspólnie z Wami stanowimy w świecie blogerów podróżniczych. CroLove zajął 5 miejsce wśród polskich blogów podróżniczych, pod względem widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, równocześnie zostając najpopularniejszym polskim blogiem piszącym wyłącznie o Chorwacji. A wszystko dzięki Wam, dziękujemy!

13 miejsce w 2017

Po ponad miesiącu przygotowań, w końcu jest! Ranking Polskich Blogów Podróżniczych 2017 zakończył się dla nas ponownym sukcesem! Nasza, codzienna praca w 2017 roku sprawiła, że CroLove uplasował się na 13 miejscu spośród ponad 500 blogów podróżniczych, pod względem widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Tak więc bez zmian – kolejny rok z rzędu Wasza liczna obecność z nami potwierdza, że jesteśmy najpopularniejszym polskim blogiem piszącym wyłącznie o Chorwacji. Jeszcze raz wielkie dzięki!

Podróże i osiągnięcia

W minionym roku udało się nam czterokrotnie odwiedzić Chorwację – w maju, lipcu, wrześniu i grudniu.

REKLAMA

W połowie maja odwiedziliśmy Istrię oraz Zagrzeb i region Zagorje. Mieliśmy przyjemność odbyć pierwszy lot LOT-u na Istrię, który został bardzo miło zakończony, specjalnym przywitaniem nas na lotnisku w Puli. Czas na Istrii spędziliśmy bardzo aktywnie, a także odwiedziliśmy miejsca do których nie zaglądają turyści. Dwa dni w Zagrzebiu były niesamowite. Zakochaliśmy się w stolicy Chorwacji, co skutkowało drugą, tym razem dłuższą wizytą, o czym piszemy poniżej. Region Zagorje jest bardzo malowniczy i kryje w sobie wiele niezwykłych miejsc, które opisaliśmy na blogu. Teraz Wy musicie się tam udać!

Promenada w Poreču
Panorama Buzet
Szlak siedmiu wodospadów
Quady na Istrii - Motodrom Poreč
Amfiteatr w Puli
Terme Tuhejl - Tuhejlskie Toplice
Zamek Veliki Tabor
Sanktuarium maryjne Marija Bistrica

Lipiec to czas letnich wojaży. W ubiegłym roku odwiedziliśmy m.in. wyspę Hvar, która ugościła nas …deszczem. To zapewne kara za chęć szybkiego zwiedzenia całej wyspy w jeden dzień. Musimy tam wrócić! Wakacje bez Dubrownika się nie liczą, dlatego odwiedziliśmy również perłę Dalmacji. Jedną z największych atrakcji lipcowego wyjazdu nie zdążyliśmy jeszcze opisać, poznacie ją niebawem. Powinna się Wam spodobać.

Velo Grablje na wyspie Hvar
Miasto Hvar na wyspie Hvar
Jelsa na wyspie Hvar
Stari Grad na wyspie Hvar

We wrześniu, po raz pierwszy i oby ostatni, musieliśmy rozłączyć się! Podczas gdy Aga uczyła się do egzaminu lekarskiego, ja spędziłem tydzień na jachcie z niesamowitą, wielonarodową ekipą, biorąc udział w rejsie EpicWeek. Podczas rejsu odwiedziliśmy m.in. parki narodowe KRKA i Kornati, Park Przyrody Telašćica, a także Split, Šibenik i wyspę Zlarin na której wytwarzana jest przepiękna biżuteria z koralowca.

Ostatni wyjazd w 2017 roku zaplanowaliśmy na grudzień. Postanowiliśmy spędzić 8 dni, spokojnie zwiedzając Zagrzeb podczas Adwentu. Jeśli jeszcze nie widzieliście naszych zdjęć z jarmarku bożonarodzeniowego, zróbcie to teraz, a za rok przekonajcie się na własne oczy jak tam jest pięknie w ten świąteczny czas!

Lodowisko w Zagrzebiu
Park Zrinjevac w Zagrzebiu
Plac bana Josipa Jelačicia w Zagrzebiu
Adwent na Strossmartre na górnym mieście w Zagrzebiu
Tunel Grič w Zagrzebiu
Ulica Radićeva w Zagrzebiu
Salaj Land - świetlna opowieść wigilijna niedaleko Zagrzebia

CroLove w liczbach

Statystyki Google Analytics to bardzo przydatne narzędzie do analizowania swoich poczynań w sieci. Dzięki nim dowiedzieliśmy się m.in., że w tym roku odwiedziliście nas ponad 1,9 mln razy!!!. Wielkie dzięki za zaufanie!

REKLAMA

W 2017 roku napisaliśmy 47 wpisów, które tylko w ubiegłym roku wygenerowały ponad 1 200 tysięcy Sesji (o 46% więcej w stosunku do 2016) oraz zgromadziły ponad 760 tysięcy czytelników (Unikalnych Użytkowników).

CroLove w Social Media

Nasza obecność z Wami nie kończy się na blogu. Większą część naszego czasu z CroLove spędzamy na naszych kanałach społecznościowych. Największą część czasu widzimy się na Facebooku i Instagramie. W poniższych statystykach znajdują się tylko te profile, gdzie liczba obserwujących jest już na tyle duża, że nie mamy się czego wstydzić.

Facebook: 44 666 obserwujących (2016: 25 430)
Instagram: 13 059 obserwujących (2016: 6 440)
Twitter: 2 608 obserwujących (2016: 1 833)
Google+: 1 041 obserwujących (2016: 908)
Pinterest: 536 obserwujących (2016: 484)
YouTube:  61 410 wyświetleń 28 filmów (2016: 43 439)

Czego szukaliście na CroLove

Korzystając ze statystyk Google Analytics zrobiliśmy również zestawienie dziesięciu najczęściej odwiedzanych wpisów na blogu w 2017 roku. Ze statystyk Google wynika, że niezmiennie od lat, najczęściej służymy Wam wiedzą z zakresu porad przydatnych w podróżowaniu autem oraz cen na terenie Chorwacji. Poniżej znajduje się lista 10 najpopularniejszych stron na CroLove w 2017 roku, posortowanych według liczby odwiedzin:

1. Opłaty za autostrady w Chorwacji [2017]
2. Ceny podstawowych produktów w Chorwacji [2017]
3. Park Narodowy Krka – bajkowe wodospady i soczysta zieleń
4. Ceny paliw w Chorwacji
5. 10 potraw, które musisz spróbować będąc w Chorwacji
6. Ile kosztuje przejazd do Chorwacji? Policz zanim pojedziesz!
7. Jeziora Plitwickie. Piękno chorwackiej przyrody
8. 10 miejsc, które warto zobaczyć w Dalmacji
9. Parkowanie w Dubrowniku – mapa i przewodnik
10. Trogir – portowe miasto z zachwycającą starówką

Najpopularniejsze w Social Media

W tym roku, niestety nie będzie podsumowania Waszej aktywności w Social Media. Przejście na szyfrowaną wersję protokołu HTTPS (w domenie) spowodowało, że wszystkie liczniki aktywności w portalach społecznościowych (Lubie to! oraz Google+ i Pinterest) zostały wyzerowane. Stąd, przy niektórych popularnych w poprzednich latach wpisach tak niewiele „lajków”. Dopiero w przyszłym roku będziemy mogli podać Wam szczegółowe dane za 2018 rok. Dla pocieszenia, jako ciekawostkę przypomnijmy, że tylko dziesięć najpopularniejszych w 2016 roku wpisów, łącznie wygenerowały równo 50 tysięcy interakcji. Oznacza to, że udostępniło je swoim znajomym więcej ludzi niż np. mieszka w Puławach.

Plany na 2018 rok

2017 rok zaowocował czterokrotnym pobytem w Chorwacji, co nas niezmiernie cieszyło. Ten rok powinien być równie ciekawy. W planach mamy kilka wyjazdów w miejsca wcześniej przez nas nieodwiedzane, a także do miejsc, naszych stałych, obowiązkowych punktów zatrzymania, bez których wakacje w Chorwacji się nie liczą! Już niebawem zdradzimy Wam naszą pierwszą wyjazdową niespodziankę. Trzymajcie za nas kciuki w tym roku!

Podsumowanie 2016 na CroLove
Podoba Ci się CroLove? Doceń naszą pracę stawiając nam kawę. Serdecznie dziękujemy!